cover
PULS GRADA · zdravlje

Jedan od najvećih poduhvata kada konačno dođete do željene težine, jeste da je održite. Kako biste to postigli, za početak prestanite da gladujete i sebe lišavate malih zadovoljstava. Umesto toga pratite ovih 10 predloga koji će vam pomoći da ostanete u formi, živite balansirano, a pre svega da se dobro osećate.

Nađite podršku

Bilo da je u pitanju lični trener, prijatelj ili član porodice, važno je da imate nekog ko će pratiti i podržavati vaš rad na sebi. To se odnosi na ulaganje u zdravu ishranu, kao i na kontinuitet u vežbanju. Tako ćete, uz pomoć druge osobe, ostati više motivisani da održite zdrav način života, i postojaće manje šansi da skrenete s pravog puta.

Jedite intuitivno

Vodite računa šta jedete, koliku količinu hrane unosite, i u koje restorane odlazite. Na taj način ćete imati uvid kako se hranite, pa izbegavajte da jedete ispred televizora, i vodite računa o unosu grickalica, jer u ova dva slučaja ljudi često znaju da preteraju sa unosom namirnica koje u tom trenutku konzumiraju. Ali, nikako nemojte ignorisati glad, pošto je izgladnjivanje podjednako loše po vaš organizam kao i prejedanje.

Spavajte minimum sedam sati

Kvalitetan san pruža vašem organizmu šansu da se odmori, obnovi i osveži. Manjak ili višak sna poremetiće hormonalnu sliku, a samim tim dovesti do neželjenog yo-yo efekta, gde će vaša težina nezdravo varirati. Sedam do osam sati sna daće vašem telu potreban odmor za normalno i zdravo funkcionisanje, pa tako i pomoći u održavanju željene težine.

Pratite progres ali se ne opsedajte

Dobro je da redovno kontrolišete svoju težinu i obime, ali nemojte to svakodnevno praktikovati, jer ćete se psihički previše opteretiti, a to nikada nije dobro. Takođe, gledajte da kada proveravate svoje kilograme i centimetre to radite uvek u isto vreme, jer težina zna da varira u toku dana zbog unosa vode, hrane i mnogih drugih faktora.

Fokusirajte se na vlakna

Ako želite da održite telesnu masu, onda počnite da unosite što više vlakna. Osim što poboljšavaju varenje, oni još čine da se osećate sito na duge staze. Zato povećajte unos voća, povrća, leguma, semenki i koštunjavog voća.

Kontrolisano udovoljite sebi

U redu je da pojedete desert! Zdrav odnos prema sebi znači i zdrav odos prema hrani. Na kraju krajeva, svi smo mi samo ljudi, pa je sasvim u redu da se s vremena na vreme častite nečim u čemu uživate.

Redovno vežbajte

Nauka je dokazala da je redovno vežbanje jedan od glavnih faktora za dobru liniju. Ovo pravilo se posebno odnosi na kardio vežbe, koje zbog svog intenziteta garantuju dobru kondiciju i gubitak eventualnog viška kilograma.

Dižite tegove

Kako biste pokrenuli metabolizam i bili snažni – dižite tegove. Osim što pomažu da izgubite kilograme, dobijete mišiće i zategnete se, pomoćiće i da održite željenu liniju. Važno je da ne preterate sa težinom tegova, i da pravite pauze prilikom dizanja, kako se ne biste ozledili.

Ne preskačite doručak

Ovo pravilo ste sigurno već čuli sto puta, ali ono je zaista važno ako hoćete da ostanete u formi. Dokazano je da ljudi koji konzumiraju doručak ostaju duže siti, pa su tako produktivniji tokom dana, a što je najvažnije, uspevaju da izbegnu napad gladi, koji uvek dovodi do nekontrolisanog prejedanja.

Vodite dnevnik

Uzmite jednu sveščicu u koju ćete zabeležiti šta jedete i u koje vreme, a u kalendaru obeležite dane kada vežbate. Uz pomoć ovog dnevnika imaćete uvid u svoje navike, te ćete moći bolje da ih kontrolišete i održavate.

Ginnea 011 Ginnea 011 odgovara: Koliko često treba raditi Papa test? Žene u 30-tim Zašto su žene u 30-tim lošijeg zdravlja od muških vršnjaka Avokado Nutricionisti otkrivaju: Mitovi o hrani koji ih izluđuju pexels-photo-271897-cover „Noćne ptice“ žive kraće od ranoranilaca · · · · · · · · ·