AMERICAN WOMAN 2018 pic02
KULTURA · film/TV

Sve se menja osim stenja, pa tako i već davnih dana jasno koncipirana i čvrsto ustrojena ponuda novih američkih serija. U tom smislu i u slavu tih promena, ovom prilikom vam skrećemo pažnju na tri nove dramske serije koje nam stižu u gabaritu i metraži karakterističnom za sitkome. Dakle, u pitanju su tri nove serije koje kroz polusatni format pružaju nedvosmislen dramski sadržaj.

Vida

Unutar ovog namenski spojenog trojca najviše toga zanimljivog pruža serija Vida, koja počiva na jednostavnoj premisi o dve dijametralno suprotne sestre koje se vraćaju u rodni dom nakon smrti otuđene majke. Tu saznaju da je majka poslednje godine života provela u monogamnoj i ozbiljnoj lezbijskoj vezi. Naravno, to biva okidač za silna identitetska preispitivanja na gotovo svim frontovima priče. Vida se odvija u latino četvrtima i krugovima američkog velegrada, a tu je i pominjani LGBT dodatak. Ovome se mora dodati i prilično odvažan prikaz seksualnih eskapada i ukrštanja, ali i dovoljno vešto postignut balans između intelektualnog i emocionalnog aspekta priče. Ovu seriju u znatnoj meri nosi i određuje i izvanredna gluma do ovog trenutka tek površno poznatog glumačkog ansambla, a krajnja impresija daje za pravo onima koji ovu seriju vide kao uspešan indie film razdeljen u šest epizoda.

Sweetbitter

Identitetska nelagoda milenijalaca i obližnjih generacija predstavlja važnu dimenziju i ove nove polusatne a dramske serije. Sweetbitter. Na nivou fabule, donosi priču o mladoj i tajnovitoj dođoškinji u veliki grad koja ubrzo počinje da radi u prestižnom a minimalistički koncipiranom restoranu. Premda Sweetbitter suštinski ne nudi, niti obećava išta inovativno ili prevratničko, ova serija predstavlja sasvim korektan i nesumnjivo upotrebljiv novi televizijski serijski rad, koji se lako konzumira i prati, a da pritom ne vređa inteligenciju niti se da podvesti pod potencijalna grešna zadovoljstva među serijskim novitetima. Jednostavna, ova serija diskretno potcrtava svoje ipak lako zametljive adute – zanimljivu naraciju, vrlo dobru glumu, prijatno sveden dizajn, ali pre svega efektnu glavnu junakinju koju glumi mlada Ela Parnel, zapažena po ulozi u Domu gospođe Peregrin za čudnovatu decu Tima Burtona.

American Woman

Iako, po dosadašnjem učinku sameravano, American Woman u kvalitativnom smislu ostaje na začelju ove časne trojke serijskih noviteta, reč je o neosporno solidnoj novoj seriji, čiji su  autori očito bili nadahnuti i dalje probitačnim talasom priča o girl power fenomenu (fenomenu osnaživanja žena unutar postojećih društvenih struktura). American Woman prati zgode tri žene koje će, što silom prilika, što vlastitom odlukom, što kismetskom lutrijom, morati da spoznaju samostalnost u dobrom delu punoće tog izraza, a sve to u kontekstu baš šarenih američkih sedamdesetih godina prošlog veka. Ljubitelji ikoničnih bioskopskih veličina proteranih u TV svet moći će ovde da uživaju u pojavi i glumi Ališe Silverston (Clueless) i Mene Suvari (American Beauty). S druge strane, American Woman se ima pohvaliti na konto ubedljivosti sa kojom ukazuje na golemu emancipatorsku moć popularne kulture. A ključna nezgoda sa ovom serijom stiže iz pravca minulog rada – naime, Džon Vels, izvršni producent i ove serije, na uzorku maestralne serije Animal Kingdom pokazao je i pokazuje da može znatno bolje nego što American Woman pokazuje.

_ARP4570 Omar Si se vraća filmu u ostvarenju „Policajac iz Belvila“ stan Noć veštica na AMC kanalu naslovna „Fantastično putovanje u OZ“ u bioskopima cover www.nytimes.com Čudni događaji koji su se zbili na snimanju tri horora · · · ·