Doručak
PULS GRADA · zdravlje

Svi znamo staru izreku da je „doručak najvažniji obrok tokom dana” – i za to postoji dobar razlog. Ono što doručkujete ujutro može da utiče na to kako se osećate tokom celog dana i čak ima dugoročan efekat na vaše zdravlje. Kako onda da budete sigurni da vam doručak pomaže da se pripremite za uspešan dan?

1. Jedenje u pokretu može da dovede do povećanog unosa kalorija

Nakon što iz trećeg puta konačno isključite budilnik, ostaje vam samo da na brzinu pojedete nešto na putu do posla. Svi to radimo. Jedenje dok ste u pokretu može da vas zasiti isto kao da jedete za stolom (stvar je više u tome šta jedete nego kako), ali istraživanja pokazuju da oni koji se koncentrišu na doručak više paze na veličinu porcija.

2. Izbacivanje žumanaca nije najbolje rešenje

Žumanca su bogata vitaminima i omega 3 masnim kiselinama koji su dobri za vaše telo. Takođe sadrže snažne antioksidanse koji štite oči. Pored toga, iako su cela jaja bogata mastima, holesterol u njima ne utiče na nivo holesterola u krvi (a to je ono što doktori mere).

3. Nedovoljan doručak dovodi do prejedanja tokom dana

Balansiran obrok ujutro vam pomaže da tokom dana donosite bolje odluke po pitanju obroka. Zato se nemojte plašiti zdrave količine hrane za doručak. Jedna studija iz 2017. godine je ustanovila da oni koji su jeli najveće obroke rano tokom dana imaju manji indeks telesne mase od onih koji su jeli velike količine za ručak ili večeru. Osobe koje za doručak pojedu obrok bogat proteinima između 6 i 9.45 ujutro imaju manji rizik od gomilanja masti i manji osećaj gladi tokom dana u odnosu na one koje čekaju da jedu posle 10 sati ujutro.

4. Kafa pre jela može da poremeti probavni sistem

Kao što je Lorelaj Gilmor jednom rekla: „ako prestanem da pijem kafu, prestaću da stojim i hodam”. Naravno, kafa je suštinski deo jutra za mnoge odrasle osobe. Ali bez obzira koliko žudite za jutarnjom dozom kofeina, najbolje je sačekati i prvu šoljicu popiti posle doručka. Kafa na prazan stomak – čak i kafa bez kofeina – može da poveća proizvodnju kiseline u želucu. Za one sa osetljivim probavnim sistemom, povećana kiselina može da izazove zastoj u varenju, gorušicu ili pogoršanje sindroma nervoznih creva. Pored toga, konzumiranje kofeina pre bilo kakvog zalogaja može da poveća anksioznost.

5. Preskakanje doručka može da poremeti ceo dan

Jedna od najvećih grešaka koje možete da napravite u vezi sa doručkom jeste da ga uopšte nemate. Redovno preskakanje jutarnjih obroka može da dovede to kasnijeg prejedanja i opšteg manjka energije i produktivnosti tokom dana. Prema navodima časopisa Harvard Business Review, naše telo pretvara hranu koju jedemo u glukozu, koja obezbeđuje energiju. Zato je teže koncentrisati se na prazan stomak.

allergy-1738191_1280 Ovo su simptomi alergije za koje verovatno niste znali girl-1064664_1280 Da li je ovo razlog zbog kog najviše starimo? bread-1643951_1280GL Osam stvari koje se dogode kad prestanete da jedete hleb Porodica Roditelji ateisti, deca sklonija suicidu · · · ·