bed-sleep-rest-girl_cover
PULS GRADA · zdravlje

Nedostatak kvalitetnog sna nas čini umornim u jutarnjim časovima i negativno deluje na naše raspoloženje i produktivnost tog dana. Neki čak tvrde da je nesanica i jedan od glavnih razloga gojenja. Saznajte u našem tekstu 5 razloga zbog kojih loše spavamo i naše savete koji će vam pomoći da se rešite ovog problema.

1. Vežbanje u kasnim satima

Trening previše stimuliše naš nervni sistem, što može da onemogući dobar san ako odmah posle njega odlučimo da odemo u krevet. Stručnjaci smatraju da nije preporučljivo vežbati neposredno pred odlazak na spavanje, već treba da prođe bar 3 sata između te dve aktivnosti.

2. Nedovoljno zamračena soba

Čak i najmanji izvori svetlosti, kao što su na primer lampice na televizoru ili laptopu, mogu da nam upropaste san. Ako imate problema sa nesanicom, probajte da maksimalno prigušite svetlo, spustite roletne i pokrijete sve druge izvore svetlosti u kući. U slučaju da vam to ne pomogne, tu je uvek maska za spavanje.

4. Preveliki unos kofeina

Nije tajna da nam kofein povećava koncentraciju, ali i čini budnim u trenucima kada bi bez njega mogli lako da zaspimo. Ne zaboravite da se on, osim u kafi, može pronaći i u čaju, čokoladi i još nekim drugim proizvodima. Rešenje je jednostavno. Prestanite da unosite namirnice bogate kofeinom u večernjim časovima i smanjite njihov unos u toku celog dana.

4. Buka ili šumovi

Logično je da nećemo imati čvrst san ako čujemo buku, a najčešće nećemo ni uspeti da zaspimo. Neke ljude nerviraju i manje glasni zvukovi, kao što su na primer zvuk frižidera ili sata. I jedni i drugi neće pogrešiti ako budu koristili čepiće za uši tokom spavanja.

5. Preokupiranost obavezama

Ako radimo neposredno pred odlazak na spavanje, misli će nam ostati okupirane predmetima kojima smo se bavili i nećemo uspeti da zaspimo. Bolje je da posao ostavimo za sutra (ako je to moguće) i ne naprežemo mozak bar nekoliko sati pred spavanje kako bi nam san bio što kvalitetniji.

sam-1_cover Bizarno istraživanje je dokazalo zašto smo besni kada smo gladni omega_3__vitamin_e_5mg_108_cover Dodaci ishrani: Omega 3 + vitamin E myobrace_cover MND Dental: Ispravite zube na prirodan način chaga kutije bez pozadine_cover Mala ruska apoteka: Granday Chaga i Apitoks · · ·