cover
PULS GRADA · aktuelno

Osećate se utučeno, depresivno, iziritirano, umorno, i raspoloženje vam se stalno menja? Ništa strašno, jer takav period zna da dođe kada počnu hladni i sivi dani. Ipak, kako biste stali na put ovim neprijatnim osećanjima i pomogli sebi da budete bolje, postoji 5 naizgled sitnih promena koje će ukoliko ih primenite uneti krupne dobrobiti po vaše mentalno stanje.

Više šetajte

Istraživanja su pokazala da šetnja, a naročito ona jutarnja, znatno poboljšava raspoloženje, i bori se protiv osećaja tuge, umora i nezadovoljstva. Stručnjaci tvrde da hodanje, kao i bilo koji vid fizičke aktivnosti, pomaže u ispuštanju endorfina, za koji svi dobro znamo da je hemijska reakcija koja u telu stvara osećaj euforije i sreće. Zato gledajte da hodate što više, te izbegavajte gradski prevoz koji je ionako depresivan. Naročito šetajte onda kada ima sunca, jer će ono dodatno popraviti vaše raspoloženje i stanje uma.

Dodajte svetlo u vaš prostor

Kada ste iscrpljeni, pod stresom, i osećate se depresivno, sve što želite jeste da se uvučete u krevet, spustite roletne i navučete zavese. Naravno, nikako ne smete učiniti to, već nešto sasvim suprotno. Uvedite što više prirodnog, kao i veštačkog svetla u vaš životni i radni prostor. Držite zavese razmaknute i roletne podignute, a kada se smrači upalite što više lampi, lustera, pa i sveća. Poznato je da sunčevi zraci dobro utiču na stanje uma, a da sveće smiruju, pa da ne biste bili mračni, izložite se svetlu.

Pozabavite se socijalnim životom

Poslednja stvar koja vam je na umu onda kada se osećate nezadovoljno i tužno, jeste da odete negde i provedete vreme sa drugim ljudima. Ali, pokazalo se da odlazak u bioskop ili na piće sa vašim najbližima, blagotvorno deluje na raspoloženje. Takođe, šetnja kroz botaničku baštu, posećivanje koncerata i kućne sedeljke učiniće da se bolje osećate povodom sebe i svog života. Ako ipak niste u stanju da izađete iz kuće, pozovite prijatelje kod vas, pa zajedno napravite večeru i gledajte serije.

Unosite više vitamina D

Pored šetnje, svetla i druženja, još jedan bitan faktor koji treba da uvedete u vaš život kako biste se bolje osećali, jeste vitamin D. Uzimajte ga na dnevnoj bazi kao suplement, ali se obavezno konsultujte sa doktorom ili farmaceutom, kako biste izabrali onaj najbolji. U svoju ishranu uključite i hranu bogatu vitaminom D, a to su tunjevina, skuša, losos, haringa, sardine, jaja, sir, džigerica i sok od pomorandže.

Idite na mini odmor

Svačiji budžet i stil života se razlikuju. Međutim, bitno je da se distancirate od svih stresnih obaveza i napetih situacija, pa je važno da s vremena na vreme odete na kratak odmor. To se može odigrati tokom vikenda, kada možete otići u vikendicu kod prijatelja, ili u obilazak nekog grada i etno sela koje još niste videli. Svakako je idealno da odete u neke lepe, tople i egzotične krajeve, pa ukoliko vam vreme i novac to dozvoljavaju, preporuka su Argentina, Čile, Karibi ili Meksiko. Osim što će vas svakako relaksirati, obezbediće vam uspomene za ceo život.

Dušica Spasić i Irina Vukotić Lindex sa kupcima nastavlja borbu protiv raka dojke BeFunky-collage Najlepše je maskirati se u paru NELT 4 Novi ciklus Nelt edukativnog programa bergman 100 godina film muzika „Film, muzika i nešto između“ – sto godina od rođenja Ingmara Bergmana · · · · ·