burnout
PULS GRADA · zdravlje

Procenjuje se da iscrpljenost košta globalnu ekonomiju čak 255 milijardi funti godišnje. Do nje dolazi usled nagomilanog stresa, u situacijama kada ste preokupirani poslom. Stoga, što se više posvećujete poslu, veće su šanse da pregorite.

Kako da znate da ste na ivici snage? Prvo, osećate fizičku i emocionalnu otupelost. Drugo, postajete zajedljivi prema kolegama ili prijateljima. I na kraju, stičete utisak da ništa što radite ne donosi rezultat. Svi se borimo sa velikom količinom stresa i obaveza koje svakodnevno moramo da ispunimo. Srećom, iz sveta sporta stižu nam saveti kako da ublažimo negativan efekat pritiska i nametnutih očekivanja. Pažljivo čitajte tekst u nastavku, možda pronađete metod koji vama odgovara.

Spoznajte ko ste

Da biste sprečili iscrpljenost, najvažnije je da upoznate svoje mogućnosti i sagledate kako se stres odražava na kvalitet vašeg života. Zapišite na papir sve situacije koje vam ne prijaju, zatim, kako na njih uobičajeno reagujete, i naposletku, koji su vam mehanizmi odbrane. Svaki put kada primetite promenu u načinu na koji doživljavate stresne situacije, na poslu ili u porodici, znajte da ste na granici da sagorite. Profesionalni treneri poručuju da su tek nakon potpunog sagorevanja, shvatili da nije problem u stresu, već u načinu na koji na njega reagujete.

Ne izigravajte heroja

Žongliranje obavezama i nametanja utiska da sve možete sami, nikako nije dobro za vaše zdravlje. Često srećemo ljude koji pokušavaju da dominiraju na svim poljima, a da pritom ne traže pomoć. Trudite se da izbegnete tu zamku. Prvi korak ka ublažavanju stresa, jeste obraćanje najbližima sa kojima biste podelili kako se zapravo osećate. Možda vam se čini da je to znak slabosti, međutim, upravo suprotno, time pokazujete da vam je najviše stalo do sebe.

Oprezno sa očekivanjima

Dobro razmislite šta želite da postignete u životu, i pobrinite se da ona budu realna. Treneri nam otkrivaju da se i njima dešavalo da precene sebe i svoje mogućnosti, što ih je dovelo do razočaranja. Ne treba da izigravamo Supermena, jer smo tako u raskoraku između realne i imaginarne slike o sebi, te smanjujemo samopouzdanje.

Unesite pozitivnu promenu

Postoje stvari na koje možemo da utičemo, i one koje ne možemo da kontrolišemo. Ako bismo napravili listu prvih i drugih situacija, uočili bismo da nam one na koje ne možemo da utičemo, zadaju glavobolje. Zašto se onda ne okrenemo sebi i svim lepim stvarima u životu, umesto što uzalud trošimo energiju. Pijte više vode, hranite se zdravije, šetajte i pobrinite da vodite zdrav život.

Pravite pauze i uživajte u trenutku

Odlazak na Bahame svaki put kada želimo da pobegnemo od svakodnevice je nerealan. Međutim, pokušajte da osvestite trenutak, tako što ćete se posvetiti porodici i dragim ljudima. Dok večerate, nemojte razmišljati pet koraka unapred, već uživajte u vremenu koje provodite na okupu. Druženje i skretanje misli sa poslovnih obaveza, ključ je izbalansiranog života i rešenje protiv iscrpljenosti.

LIFE SMOOTHIE beauty mokap final Smoothie Beauty: Vaša dnevna doza voća i lepote people-2592247_960_720 5 pravila zdravog života koja više ne važe extra_large-1529684103-cover-image Da li je ova boja kriva za vašu nesanicu? thumbnail-body-type-illustration Koje vrste vežbi treba da izaberete u odnosu na tip tela · · · ·