toothbrush-571741_960_720_cover
U VAZDUHU · urban flash

Dobar marketing prodaje proizvode. On takođe manipuliše kupcima i navodi ih da počnu da veruju u neke potpuno pogrešne činjenice.

Sakupili smo za vas 6 primera koji jasno pokazuju ovaj fenomen. Bićete iznenađeni kada saznate da su mnoge opšteprihvaćene „istine“ koje ste slušali celog života običan mit.

1. Citrusi su najbolji izvor C vitamina

Istina: 100g šipka sadrži čak 650mg vitamina C. Ista količina crvenih paprika ima 250mg ovog vitamina. Citrusi, s druge strane, sadrže svega 60mg vitamina C na 100g.

Kako je stvoren mit: 1908. godine prodaja pomorandži nije bila preterano isplativ posao. Kako bi povećali svoje profite, proizvođači su odlučili da se više pozabave marketingom ovog voća. Ideja o pomorandžama kao velikom izvoru vitamina C je postala opšteprihvaćena nakon reklamne kampanje Alberta Laskera koja je predlagala ljudima da za doručak piju đus i tako dođu do neophodne dnevne doze ovog vitamina.

2. Uz poklone treba obavezno predati i čestitku

Istina: Nije neophodno ovo uraditi.

Kako je stvoren mit: Do početka 20. veka, čestitke su se isključivo slale poštom. Sve se promenilo nakon reklama kompanije Hallmark koje su naglašavale njihov značaj i obavezno ih prikazivali zajedno sa poklonima. Kada su neki ljudi počeli da ih prilažu uz svoje poklone sa odgovarajućim posvetama, ostali nisu imali izbora osim da se priklone novom trendu.

3. Coca-Cola je odgovorna za popularni izgled Deda Mraza

Istina: Ilustrator Tomas Nast je još krajem 19. veka ustanovio i populariso sve osnovne karakteristike lika i odeće Deda Mraza kao što su seda kosa i brada i veliki crveni kaput sa kapom i pantalonama iste boje.

Kako je stvoren mit: Coca-Cola je odlučila da iskoristi ovu mitsku figuru u svojoj kampanji 1931. godine i u tu svrhu angažovala Hedona Sandloma, specijalistu za reklamne postere. To nije bila prva moderna verzija Deda Mraza, kao što smo već napomomenuli, ali je definitivno bila najuspešnija.

4. Pasta mora da se nanese po celoj dužini četkice za zube

Istina: Dovoljno je naneti paste veličine jednog graška na četkicu.

Kako je stvoren mit: Kao i ostali mitovi koje smo pobrojali, i cilj ovoga je bio pre svega povećanje prodaje. Nanošenje paste po celoj dužini četkice izgleda lepše na reklamama, a i to znači da će se paste brže potrošiti i ranije se javiti potreba za kupovinom nove.

5. Pivo i gazirani sokovi gase žeđ

Istina: Napici koji sadrže šećer i alkohol nas čine još žednijim.

Kako je stvoren mit: Složićete se da reklame sa ljudima koji leti uživaju u sportskim aktivnostima i nakon njih konzumiraju običnu vodu ne bi imale smisla za prodaju nekih sasvim drugih pića. Ovako smo završili sa pogrešnim verovanjem koje je možda imalo veliki efekat na prodaju prvih kompanija koje su se odlučile za ovakav marketing, ali sada je to već uobičajena praksa u celoj industriji.

6. Postoje lekovi protiv bolova samo za žene

Istina: Lekovi protiv bolova su kompleksni i oni istovremeno imaju antispazmatično, analgetsko i antiinflamatorno dejstvo.

Kako je stvoren mit: Bol tokom menstruacije je uobičajen kod žena. S obzirom na tu činjenicu, farmaceutske kompanije gledaju da što više zarade na njegovom otklanjanju. Kako bi privukli dame svojim proizvodima, oni generičke lekove protiv bolova reklamiraju izjavama koje obećavaju „unapređenu formulu za menstrualne bolove“ i slično.


1506383421-0_cover Promašila je let, pa je odlučila da snimi muzički spot na aerodromu! student-id-feat-bigcover Učenici kao ikone pop kulture na školskim ličnim kartama pagecoverlogo Logotipi poznatih brendova kao oružje silhouette-1632912_960_720cover Zaboravljanje nas čini pametnijim · · · ·