stocksy_comp_1413324-1120x747
PULS GRADA · lepota

Do zdrave i duge kose dolazi se pravilnom ishranom. Važno je da unosimo hranljive sastojke, kao i dovoljno kiseonika, kako bi nam kosa bila negovana i sjajna.

Naša kosa sastoji se od keratina, koji kao i drugi proteini, nastaje od amino kiselina. Tokom varenja, namirnice bogate proteinima, kao što su: jaja, meso, riba ili mleko, razgrađuju se i stvaraju ove kiseline, koje daljim tokom kroz organizam, dolaze do kose. U narednim redovima, pročitajte koja jedinjenja ili elementi utiču na izgled i kvalitet kose, te koje namirnice biste trebalo svakodnevno da unosite.

Metilsulfonilmetan

Metilsulfonilmetan je sumpor koji se nalazi u našem telu, kao i u nekim biljkama. On pospešuje proizvodnju kolagena i keratina, koji su neophodni sastojci kože, kose i noktiju. Posebno je zastupljen u amino kiselini cistein, koja je zaslužna za rast i regeneraciju kose. Pomaže u zarastanju rana, kao i normalnom funkcionisanju kostiju, kože, kose i vezivnog tkiva. Namirnice bogate metilsulfonilmetanom uključuju: kupus, brokoli, karfiol, kelj, špargla, crni, kao i beli luk.

Proteini

S obzirom da se kosa sastoji mahom od proteina, ishrana kojoj oni nedostaju, dovodi do gubitka pigmenta i sedih vlasi. Naravno, ukoliko je vaša trpeza bogata proteinima, nemate razloga za brigu, jer oni čine čuda za vašu kosu. Hrana koja se preporučuje je sledeća: grčki jogurt, žumance, kelj, kikiriki, pasulj, grašak, sočiva, tofu sir, piletina i ćuretina.

Cink

Cink je odličan za brži rast i regeneraciju kose. On takođe poboljšava rad hormona, posebno testosterona. Nutricionisti preporučuju unos sledećih namirnica: leblebija, pšeničnih klica, ostriga, govedine, teleće džigerice i govedine sa roštilja.

Vitamin B

Biotin, niacin, kobalamin najpoznatiji su vitamini B kompleksa koji pospešuju sjaj i gustinu kose. Nedostatak biotina dovodi do lomljenja vlasi i gubitka kose, te se savetuje konzumiranje: celih zrna žitarice, jaja, avokada, kvasca, džigerice i puno povrća.

Omega 3 masne kiseline

Ove kiseline hrane organizam spolja i iznutra. Prodiru u vlasi i ubrzavaju rast kose. Pored toga, utiču na elastičnost kose, te sprečavaju lomljenje i opadanje vlasi. Organizam ne proizvodi omega 3 kiseline, već se unose putem ishrane. Zato je važno da konzumirate sledeće namirnice: lan, orah, losos, tunu, kelj, prokelj, kao i sitne ribe bogate mastima, inćune.

Selen

Selen je mikroelement koji podstiče proizvodnju proteina, koji regulišu reprodukciju, metabolizam, sintezu molekula DNK, kao i imunitet. Pored toga, selen pospešuje rast kose. Sa druge strane, ukoliko ne unosite dovoljno selena, rizikujete opadanje kose, kao i njen usporen rast. Hrana koju nutricionisti preporučuju uključuje: brazilski orah, tunu, halibut, škampe, kao i sardine.

page-cover Muške frizure koje žene ne mogu da smisle collage 3 frizure za mokru kosu koje možete napraviti dok spavate Mesmerie oglas 200x270cm-1 VACUSLIM 48: Rešite se i kilograma i celulita cover Hvala kozmetika: Biti jedno s prirodom · · ·