14487460-24594410--0-1495698857-1496149199-3712-1-1496149199-650-04f9ebaa03-1496151446_cover
PULS GRADA · zdravlje

Odustajanje od loših navika može da bude veoma teško, posebno kada smo uvereni da su one dobre za nas. Nauka je tu da razbije zablude, pa se nadamo da će vas naš tekst ubediti da promenite ovih 6 navika od kojih imate više štete nego koristi.

1. Sprečavanje kijanja

Kada zatvorimo usta ili pokrijemo nos rukama ne bi li zaustavili kijanje, naš intrakranijalni pritisak se znatno povećava. Protok krvi do mozga je ometen, što dovodi do sužavanja krvnih sudova i nervnog tkiva. Simptomi ovog procesa mogu biti glavobolje, oštećenje krvnih sudova i problemi sa sluhom.

2. Konzumiranje svežih sokova

Malo ko zna da su sveže ceđeni sokovi dobri po nas samo u manjim količinama. U slučaju da patimo od nekih bolesti, oni mogu da budu i izrazito štetni. Konzumiranje soka od grožđa se, na primer, ne preporučuje gojaznim ljudima ili onima koji boluju od dijabetesa. Treba biti oprezan i kada su deca u pitanju, s obzirom na činjenicu da sokovi neretko izazivaju alergijske reakcije.

3. Korišćenje parfema

U pravljenju parfema se često koriste sintetičke supstance, budući da se s njima postiže jači miris i jeftinije su od prirodnih ulja. Ove supstance mogu da izazovu nesvesticu, mučninu i tromost, a dovode i do iritacije kože. Preporučujemo vam da parfeme zamenite esencijalnim uljima.

4. Čuvanje hrane u plastičnim posudama

Mnoge plastične posude sadrže veštačke hemijske supstance. U slučaju da ih hrana koju čuvamo upije, može doći do loših posledica po naš endokrini sistem. Mnogo je bolje stavljati hranu u keramičke ili staklene posude.

5. Pranje ruku antibakterijskim sapunom

Veliki broj korisnih bakterija živi na površini naše kože i tako štiti naše telo. Ako previše često koristimo antibakterijski sapun, doći će do sterilizacije ruku do nivoa koji će nas učiniti ranjivim za napade štetnih bakterija. Dermatolozi predlažu da ne peremo ruke ovim sapunom više od dva puta nedeljno.

6. Korišćenje pametnog telefona pred spavanje

Veštačko ostvetljenje ekrana vašeg uređaja smanjuje proizvodnju melatonina, hormona koji reguliše san. Nizak nivo melatonina može da bude uzrok depresije, raka, gojaznosti, bolesti srca i generalno krhkog imunog sistema.

hepaton-2-poboljsava-funkciju-jetre_cover Mala ruska apoteka: HEPATON 2 Adonisov sindrom (foto: Pixabay) Adonisov sindrom: Kad vežbanje postane opsesija Antimetil slika trudnica 1_cover Antimetil: Pomoć za želudac image_cover MND Dental: Kompjuterska stomatologija · · · ·