yoga-2116093_1280
PULS GRADA · zdravlje

Joga je sve popularnija u svetu, a to nikako nije bez osnove. Iako se ljudi opredeljuju da je probaju iz različitih razloga, svi oni potom mogu da uživaju u korisnim posledicama koje ona uvek donosi.

Bez obzira na to zašto vas je joga privukla, ona je veoma zdrava i za telo i za duh. Ne samo da je dobra za vežbanje, već i za totalno opuštanje. A ako još uvek niste probali jogu, a razmišljate se, pročitajte ovu listu i uverite se zašto više nema dileme…

Dobra je za srce

Oboljenja srca su veoma čest i opasan problem u moderno vreme, a istraživanja su pokazala da su oni koji praktikuju jogu u manjoj opasnosti od njih. Po dobijenim podacima, joga snižava rizik od kardiovaskularnih oboljenja baš kao i druge vrste vežbanja. Ona pomaže u smanjivanju krvnog pritiska i nivoa LDL holesterola u krvi.

Kognitivne prednosti

Pošto je svrha joge, baš kao i meditacije, da se umire misli i fokus stavi na ono ispred nas, to se može preneti i na svakodnevni život. Oni koji samo 25 minuta praktikuju jogu bolji su u obavljanju konkretnih zadataka, jer im ona omogućava da odbace one misli koje im skreću pažnju i usredsrede se na to što je bitno.

Borba protiv depresije

Teško je pronaći jedan konkretan lek protiv depresije, ali pokazalo se da joga može da ima pozitivne efekte u takvim slučajevima. Nekoliko nedelja bavljenja jogom pomaže u smanjenju simptoma povezanih sa ovom bolešću, ali će dodatna istraživanja tek razotkriti njene pozitivne efekte.

Smanjuje nesanicu

Nesanica može biti posledica genetike, ali i nastati iz psiholoških razloga. U ovom drugom slučaju, redovna sesija joge pred spavanje može pomoći u formiranju dužih i pravilnijih ciklusa spavanja. Kada uđe u naviku, odličan je saveznik protiv nesanice.

Zdravija ishrana

Iako joga ne sagoreva toliko kalorija kao neki drugi oblici vežbanja, može uticati na vašu kilažu na drugi način. Istraživanje je pokazalo da oni koji se bave jogom više vode računa o tome šta jedu i piju. Oni su svesniji kako se osećaju usled toga i zato biraju zdraviju hranu kada dođe vreme obroka.

Pomaže kod bola u leđima

Bol u leđima može se veoma lako pojaviti kao posledica dugog sedenja za računarom ili nepravilnog položaja tela prilikom raznih fizičkih aktivnosti. Bavljenje jogom pomaže u smanjivanju tog bola i vraćanju pokretljivosti tela. Takođe, posrednim putem smanjuje potrebu za lekovima protiv bolova.

Zbogom stresu

Joga je posvećena fokusiranju na trenutak i oslobađanju od stresa. Međutim, ti pozitivni efekti idu još dalje, jer joga može promeniti ekspresiju gena koji utiču na upale. Tako se smanjuje mogućnost za pojavu stresa i pojedinih bolesti.

stocksy_txp3199caa5rws000_medium_916286-1120x747 Mitovi o mršavljenju woman-2696408_960_720 5 činjenica o migreni 1_Beautiful-passionate-couple-having-sex-on-bed Seks povećava osećaj svrhe u životu 93105d7ec48abd376c284a55e762d947 5 načina da smanjite upotrebu elektronskih uređaja u svom životu · · · ·