cover-kozarcivode-1000x500
PULS GRADA · zdravlje

Jedna od stvari koju čujemo gotovo svakog dana je da bi trebalo da pijemo dosta vode. Kažu da je optimalno 2 litre dnevno. Da li je baš tako?

Potreba za devnom hidratacijom varira od osobe do osobe. Sve zavisi od individualnih karakteristika ljudi: zdravstvenog stanja, težine, visine, fizičke aktivnosti, znojenja itd. Činjenica je da vodu unosimo u naš organizam preko pića, voća, povrća i pripremljene hrane, pa je teško izmeriti koliko to iznosi ukupno litara. Stručnjaci procenjuju da bar 20% dnevnog unosa vode dolazi iz hrane. U svetlu svih ovih informacija, teza o neophodnih 8 čaša obične vode se čini neodrživom. Baš kao da samu sebe potire!

Naučni dokazi za prednosti velikog unosa vode kod inače zdravih ljudi jednostavno ne postoje. Čak i da ima istine u ovoj teoriji, to ne bi značilo da bi trebalo da aktivno pratimo dnevni unos vode. U osnovi je dovoljno da se ponašamo kao što je uobičajeno, tj. da pijemo kad smo žedni i kada su nam usta suva. Naše telo vodi računa da smo dovoljno hidrirani. Brojanje popijenih čaša je u redu samo u slučaju alkoholnih pića!

coveralergijestop „Alergije STOP!“: Prva sajamsko-edukativna manifestacija Seks kod starijih Zašto sve ređe imamo seks? fotka Veće šanse za razvoj depresije imaju oni koji ne vežbaju pagecover 10 namirnica koje će vam pomoći da smršate · ·