BLTS - naslovna fotka
U VAZDUHU · intervju

Trio Better Lost Than Stupid koji čine slavni svetski DJ-evi – Martin Butrih (Martin Buttrich), David Skueles (Davide Squillace) i Metajas Tanzmen (Matthias Tanzmann) nastupa u Beogradu 24. februara u Hangaru, u okviru „Let’s Mix It“ festivala. Uoči tog nastupa, koji je deo aktuelne evropske turneje, u ekskluzivnom intervjuu za City Magazine, njih trojica razotkrivaju mnogo toga – kako izgleda zajednička saradnja, koje BLTS nastupe posebno pamte, gde su se najbolje proveli, i šta je obeležilo prošlu godinu u njihovim solo karijerama.

Otkrivaju i kako doživljavaju ovdašnju publiku (na festivalu Exit su nastupili pre tri godine), a u priči o svetskoj elektro sceni govore o njenoj inovativnosti i kreativnoti, kao i o imenima na čije setove treba posebno obratiti pažnju.

Kada i kako ste odlučili da oformite Better Lost Than Stupid?

Odlučili smo da formiramo trio BLTS nakon zajedničkog nastupa na Zoo festivalu u Njujorku, 2010. godine. Sjajno smo se zabavljali tada, i hteli smo da više nastupamo zajedno.

Koje su prednosti zajedničkih nastupa (i stvaranja muzike), u odnosu na solo rad?

Svako od nas ima puno ideja, i svako donosi različita iskustva grupi. Kao trio odlično radimo zajedno, jer imamo slične muzičke ukuse.

Koji vaši dosadašnji nastupi su bili najinteresantniji, najuspešniji i najuzbudljiviji?

Nedavno smo nastupali na BPM festivalu (festival u Meksiku,prim) – taj nastup je trajao 6 sati i sjajno smo se zabavljali. Imali smo polarne medvede na sceni pored nas, bilo je zabavno, masa je bila oduševljena. Nastup u klubu DC10 (klub na Ibici, prim) pre nekoliko godina je takođe bio sjajan – taj klub nam je kao druga kuća i uvek imamo odlične nastupe.

Kako izgleda vaša kreativna saradnja? Šta odlikuje muziku koju stvarate?

Muzika koju stvaramo kao Better Lost Than Stupid razlikuje se od one koju stvaramo individualno. Kada se okupimo, bilo da nastupamo na setovima ili stvaramo našu muziku, pokušavamo da ono što radimo pojedinačno ostavimo iza sebe, i da se fokusiramo na svež i uzbudljiv materijal.

Kako se vas trojica razlikujete, u kreativnom smislu? Možete li mi reći nešto o svojim individualnim projektima, tome šta ste radili u poslednje vreme?

Mi smo na sceni veoma dugo, i imamo bogato iskustvo. Dejvid ima ogromno iskustvo u svetu umetnosti – on je veoma dugo fokusiran na svoju etiketu This and That, koja spaja muziku i umetnost na izložbama i prezentacijama, kao na događaju Blender na festivalu Art Basel. Martin je sarađivao sa Ruarkom (britanski brend audio opreme, prim) na setu zvučnika Ruark Audio MR1 – to su korisni mali zvučnici, posebno kada ste na putu. Matijasova etiketa Moon Harbour Recordings je prošle godine napunila 16 godina, tako da je za njega prošla godina bila monumentalna. Proslavio je tu godišnjicu na događajima širom sveta.

Šta možete da kažete o današnjoj elektronskoj muzici? U kom pravcu se ona razvija obzirom na tehnološka dostignuća? Smatrate li da je muzika danas inovativna i kreativna?

Scena postaje sve inovativnija s obzirom na to kako ljudi koriste tehnologiju, i kako je koriste u svoju korist. Može se reći da je sve postalo mnogo dostupnije sa procesorima koji su znatno jeftiniji, i lakše ih je kupiti nego nabaviti miksetu ili Technics (brend audio opreme, prim) ali nema razloga za brigu. Ogroman porast interesovanja za industriju samo nam pruža nove mogućnosti.

Koje DJ –eve posebno volite i cenite?

Mi u svojim karijerama mnogo sarađujemo sa drugima (što se da videti i iz grupe Better Lost Than Stupid). Očigledno je da uživamo u muzici jedni drugih, onoj koju svako od nas stvara individualno, Što se svetske scene tiče u ovom trenutku razbijaju The Martinez Brothers, zatim i Basti Grub sa Dejvidove etikete This and That, kao i Re.You i Daniel Stefanik iz Matijasove kuće Moon Harbour Recordings. Zaista je mnogo dobrih umetnika trenutno, teško ih je sve navesti.

Kako ste odlučili da dođete u Beograd? I u kakvom sećanju vam je ostala ovdašnja publika pred kojom ste ranijih godina nastupali na festivalu Exit?

Trudili smo se da odaberemo mesta na kojima inače ne nastupamo, tako da u okviru ove turneje nastupamo u Bejrutu i Bukureštu, ali i Italiji i Velikoj Britaniji. Scena u Srbiji je neverovatna – to je jedno od onih mesta na kojima ne očekujete da ljudi imaju odlično znanje o sceni elektronske muzike, a onda vas zapanji kako ljudi reaguju na vaše setove. Na Exit festivalu smo održali neverovatan nastup.

Neda Knezevic_cover1 Neda Knežević: Evolucija jugoslovenske ideje Natasa Drakulic 02 by Milos Luzanin-cover Nataša Drakulić: Nisam očekivala ovako veliki publicitet LG OLED televizor Mr. OLED: Ja unosim magiju u svet televizora KKN (foto: Stanislav Milojković) Kanda kodža i Nebojša: Novogodišnji specijal · · ·