vodavoda_cover
PULS GRADA · zdravlje

Izlišno je postavljati pitanja o tome kada i koliko vode je zdravo za organizam. Ključ je ne podlegati trenutnim trendovima već stvoriti naviku redovnog unošenja tečnosti u organizam.

Danas, kad sve preispitujemo, pogotovo u oblasti zdravlja i nutricionizma, teško je u moru informacija odabrati one relevantne. Tako je i voda postala vodeća tema kad je reč o opsednutosti zdravim životom. Kada i koliko je piti, da li kad osetimo da smo žedni, da li u toku ili posle jela… Čini se da je pitanja na pretek.

Ako samo malo zanemarimo razne teorije i raspredanja o ulozi vode u našem organizmu i uključimo zdrav razum, i sami možemo zaključiti da je reč o najzdravijoj tečnosti bez koje život ne bi bio moguć. I od te premise treba početi svaku priču o vodi.

Vodu treba piti onoliko koliko nam organizam traži, ne na silu jer je negde rečeno ili napisano da su organizmu potrebne litre i litre ove tečnosti dnevno. Količina vode koju je potrebno uzeti u toku dana varira od godišnjeg doba i spoljnih temperatura, nivoa aktivnosti organizma, hrane koju konzumiramo u toku dana i na kraju naše potrebe za ovom tečnošću. Nema sumnje, kad biramo kako da se osvežimo, voda je najbolji izbor.

Ukoliko je napolju vruće, naravno da će organizmu biti potrebne veće količine vode. Zato svi lekari preporučuju da se na visokim temperaturama uvek sa sobom nosi flašica vode. Ukoliko ste fizički aktivni, trenirate, gubitak tečnosti iz organizma je veći zbog znojenja, i tada su organizmu potrebne veće količine vode. Voda se pije kad osetite potrebu, a znak za to nije žeđ već može biti suvoća usta. Kad su vam usta suva, vreme je za gutljaj vode. Vodu ne treba piti odjednom, već polako, u gutljajima, tokom celog dana. Sasvim je u redu piti vodu i tokom obroka, pa i posle, naravno, opet u malim količinama kako se ne bi razredili želudačni sokovi za varenje. Dakle, kao i u svemu, reč je o meri s kojom treba konzumirati sve, pa i vodu. Ključ je u tome da ne podležete trendovima i pijete vodu jer je moderno ili ste trenutno na dijeti, već stvoriti zdravu naviku da redovno unosite tečnost u organizam i tako ga hidrirate u kontinuitetu, na duže staze. Jer samo tako voda je vaš saveznik i za opšte dobro stanje organizma.

Voda će povoljno uticati na liniju, dobro varenje, blistav ten i zategnutu kožu, učiniće da se osećate manje umorno. Vodi uvek možete dodati limun, limetu, nanu ili nešto drugo što volite, i tako ćete dobiti ukusan i zdrav napitak. Navika redovnog uzimanja vode stvara se od najranijeg detinjstva. Ako svoju decu naučite da od malih nogu žeđ utoljavaju vodom, kad odrastu imaće jednu od najzdravijih navika za zdravlje.

bed-sleep-rest-girl_cover 5 razloga zašto loše spavamo sam-1_cover Bizarno istraživanje je dokazalo zašto smo besni kada smo gladni omega_3__vitamin_e_5mg_108_cover Dodaci ishrani: Omega 3 + vitamin E myobrace_cover MND Dental: Ispravite zube na prirodan način · ·