www.standard.co.uk
PULS GRADA · enterijer/arhitektura

Kada pomislite na Instagram verovatno prva stvar koja vam padne na pamet jesu poznati koji besomučno kače svoje selfije, ljudi koji fotografišu svaki obrok, svoje ljubimce i decu. I dok je to poprilično dosadno i isprazno, ima i onih koji svoj umetnički rad plasiraju na ovaj način, a dizajneri enterijera su posebno dobri u tome.

Neverovatno je kako je ova socijalna platforma i društvena mreža uticala na popularnost mnogih, a posebno dizajnera enterijera. S jedne strane to je i logično, jer je Instagram pre svega zasnovan na prikazivanju slika/fotografija, što ga čini idealnim kada je promocija umetnika, dizajnera i fotografa u pitanju. Format i izgled Instagram-a je prijemčiv, pregledan i jednostavan, pa je prikazivanje radova dopadljivo i svima jasno.

Zbog svega toga, ljubitelji dizajna enterijera, kao i oni koji se time bave, imaju svoj poseban prostor na internetu za ličnu promociju, kao vid auto-reklame, ali i kao mesto na kom pokazuju lični stil i preference. Posebno je stvar u razmeni ideja, kao i pružanju inspiracije za druge.

Osim što se u formi slika i videa dizajneri mogu predstaviti, Instagram je korisna alatka jer je svima pristupačan, a opet besplatan (što je uvek poželjno). Uz to, svaki dizajner može aranžirati svoj profil kako želi, kolažirati i rasporediti slike po ličnom senzibilitetu.

Ali nisu samo pojedinci ti koji koriste Instagram kako bi promovisali svoj kreativni rad. Njega koriste male i velike kompanije, razni časopisi i magazini, muzeji i galerije. Evo par dobrih primera koje i sami možete slediti: Dezeen, It’s Nice That, Cooper Hewitt – Smithsonian Design Museum, London’s Design Museum, Pentagram, Herman Miller.

Preko heštega, znate već da izgleda ovako – #, Instagram povezuje ljude na osnovu ključnih reči na jedan organski i nepredvidiv način, koji omogućava da rasprostranite svoje interesovanje i pronađete ljude sličnog vizuelnog senzibiliteta.

Od svog osnivanja 2010. godine, pa do danas, Instagram ima više od 800 miliona korisnika. A neko ko je počeo da ga koristi davno jeste dizajnerka i umetnica Justina Blakeney, čiji nalog @thejungalow danas broji 880.000 pratilaca, koji mogu videti njenu naklonost ka jarkim bojama i floralnim motivima. Kate Watson-Smyth takođe ima uspešan nalog @mad_about_the_house, koji prati više od 80.000 ljudi, pa je britanski Vogue istakao kao jedan od 10 najboljih Instagram naloga vezanih za dizajn enterijera. Ona najviše prikazuje svoj dom sa upečatljivo zelenim zidovima. Francuski dizajner Pierre Yovanovitch, @pierre.yovanovitch, naglasio je kako je Instagram posebno važan jer je blizak milenijalcima, a oni su trenutno ti koji diktiraju modu i trendove. Miguel Flores-Vianna, koji se bavi fotografijom enterijera, želi da svoje pratioce na neki način povede sa sobom na mnogobrojna putovanja, i upozna za različitim delovima sveta, što možete videti na @miguelfloresviann.

Govoreći o dizajnu enterijera, Instagram pruža jednu široku sliku, u kojoj će svako naći nešto za sebe, bilo da su u pitanju tradicionalne forme, minimalizam, futurizam, eklektični ili bilo koji drugi stil. Ima još bezbroj sjajnih primera koji bi to dokazali, pa ukoliko vam je potreban motiv da se i sami upustite u prezentaciju svog rada, ili jednostavno tragate za novim idejama kada je dekorisanje i preuređenje doma u pitanju, biće dovoljno da se udubite u potencijal koji Instagram nudi.

DSCF0651-Edit-cover BG Buket: Raskošne orhideje IKEA IKEA: Budi sam svoj dizajner uz pomoć DELAKTIG kolekcije cover Zimsko uređenje doma inspirisano prolećem averie-woodard-205419-1000x500 naslovna Prednosti minimalizma: 7 razloga da se oslobodite viška nameštaja · · · · · ·