mitja_tuskej_knjiga (002)
KULTURA · knjige

Knjiga „Bez frendova nema brendova“ vodećeg stručnjaka u oblasti komunikacije brenda u regiji, direktora „Direct Media Komunikacije“ iz Ljubljane Mitje Tuškeja, doživela je svoje drugo, regionalno izdanje. Ovaj marektinški priručnik, objavljen u izdanju „Media Marketinga“, preveo je sa slovenačkog takođe jedan od vodećih marketinških poznavalaca sa prostora bivše Jugoslavije Ekrem Dupanović.

Mitja Tuškej u knjizi „Bez frendova nema brendova“ predstavlja nove metodologije upravljanja brendom .

Marketinško štivo na 350 stranica sumira dugogodišnje iskustvo iz Tuškejeve bogate prakse, otvara nove vidike brendinga, spajajući teorijsko i upotrebljivo znanje o brendu. Mitja Tuškej piše o metodologijama koje omogućavaju fokusirano upravljanje brendom, ali ne kroz prizmu kreativnosti, već detaljno analizirajući kompleksan odnos izmedju brendova i potrošača. Poredeći stvaranje i razvoj brenda sa rađanjem deteta u čijem odgoju ne sme biti propusta koji će se kasnije odraziti na njegov život, Tuškej navodi da je upravljanje brendom jedan od najtežih poslovnih projekata svake kompanije.

Pišem o konceptu brendinga koji u centar postavlja percepciju brenda u konkurentnom prostoru i neophodnost da se brend dugoročno fokusira na one elemente koji predstavljaju njegovu pozitivnu percepcijsku vrednost. Da takav koncept deluje, potvrđuju zaključci do kojih sam došao u praksi, kroz studije različitih slučajeva i moja je želja da upotreba tog koncepta omogući menadžmentima kompanija kvalitetnije i uspešnije upravljanje brendovima.“, kaže autor.

Mitja Tuškej ističe da se često u kompanijama srećemo sa rukovodećim strukturama koje brendove pozicioniraju prema svojoj, a ne prema percepciji potrošača, te da je ključna okrenutost ka spolja. Kroz mnogobrojne primere, kako domaćih tako i internacionalnih robnih marki, Tuškej ilustruje najčešće greške u upravljanju komunikacijom brenda, ali i pozitivne iskorake, ističući jaku korelaciju između percepcije brenda i njegovog tržišnog udela i presudnu ulogu „gospodina potrošača“ u tom procesu.

„Ako smo do juče mogli da izbegnemo ili čak usmeravamo ponašanje potrošača prema našem brendu, danas, u doba potpune demokratizacije komunikacija kroz digitalne kanale, to se više neće dešavati. Potrošači zaista stvaraju brendove! I, naravno, isto ih tako i ruše. U knjizi govorim o tome kroz pozitivne i negativne primere. Najvažniji zadatak marketinških stručnjaka je da znaju ko su njihovi „frendovi“, da ustanove kako oni vide i razumeju njihov brend i kroz duboko poznavanje njihovog životnog stila, ponašanja, medijske konzumacije i svih ostalih elemenata ’insajta’, uz njihovu pomoć grade i vode priču brenda.“, kaže Tuškej.


Orhan Pamuk Orhan Pamuk sutra stiže u Beograd knjige Prelepa islandska tradicija poklanjanja knjiga na Badnje veče DSC_0682 Jubilarna petnaesta „Noć knjige“ Kuća za pisce „Kuća za pisce“ predstavlja Matsa Kolmisopija · · ·