GIANNI VERSACE 2018.

Život, doduše retko i na ne toliko očigledne načine, ume i da bude nežan; recimo, umesto da skapate nad sve ekstravagantnijim „Nemanjićima“ ili umesto da se probijate kroz šumu, zapravo, šumetinu novih likova u novoj sezoni „Ubica mog oca“ mirne duše možete da uživate uz nešto takođe televizijsko, a vidno uspelije, veštije i sočnije.

Recimo, neka to budu dve nove serije, za potrebu ovog prikaza dovedene pod krov jednog teksta – „Ubistvo Giannija Vercacea“ i „Vejko“

Američka krimi-priča: Ubistvo Giannija Verrsacea

O čemu je: Nakon čuvenog slučaja prvobitnog suđenja O. J. Simpsonu, Američka krimi-priča se u ovoj, drugoj sezoni bavi ubistvom modnog i dizajnerskog gurua, Giannija Versacea, zapravo, serijom gnusnih ubistava gde je Versaceova egzekucija tek deo.

Zašto: Kao prvo, reč je o dostojanstvenom nastavku a ipak dovoljno drugačijoj drugoj sezoni očito valjano postavljenog i u delo sprovedenog koncepta. Drugo, producent Ryan Murphy ovde je u očitoj vrhunskoj formi, baveći se pričom koja ga dotiče i na ličnom nivou a koja sa sobom nosi znatno više implikacija nego ona o O. J. Simsonu. Osim toga, za svaku je pohvalu odluka da se posegne za dramaturškom akrobatikom, odnosno, da se ova povest pred gledaoce predoči u namerno linearno razbijenom maniru. Autori su time naoko jednostavnu priču o ubilačkom pohodu jednog napaćenog, poremećenog i nadasve enigmatičnog uma, priču sa već od samog starta poznatim identitetom ubice svakako načinili dinamičnijom i napetijom. Povrh svega, ovo i ovakvo Ubistvo Giannija Versacea po više osnova briljira na temu prikaza duha vremena, a sve to uz dosta autorskog poštenja prema faktografiji i onome što se na temu davnih dana još urezalo u kolektivno pamćenje plebesa.

Tu je ponovo potpuno filmski ugođaj ne samo u vizuelnom i produkcionom smislu, kao i ambiciozan filmski izraz nanovo vešto inkorporiran u zakonitosti televizijskog medija danas. Ako je potrebno još ubeđivanja, pomenimo i glumački ansambl: Edgar Ramirez, Penelope Cruz, Ricky Martin, ali pre svih maestralni Darren Criss, najprijatnije glumačko iznenađenje čitave ove TV sezone, u ulozi svog života, ubici Andrewju Cunanu, liku koga je lako osuditi ali i u dobroj meri razumeti.

Ali: Ostavimo li po strani lične estetske i ideološke, pa i šire, svetonazorne prefrence pojedinačnih gledalaca, ovo je odličan TV rad bez krupnijih falinki.

Waco (Vejko)

O čemu je: Proleće 1993. godine snage FBI-ja i antiterorističke jedinice pod opsadom drže sedište Branch Davidiana, štaba religijskog vođe Davida Koresha.

Zašto: Pre svega jer je reč o retkom primeru poštenog, dakle, nenavijačkog prikaza dobro poznatog događaja sa (malo je reći) krvavim ishodom. Istini za volju, i Lowryjev TV film o ovom slučaju baš iz 1993. godine je bio sasvim efektan TV rad, ali ipak je u smislu televizijsko-igrane eksploatacije ova priča svoju pravu meru dobila tek sa ovogodišnjom mini-serijom (od samo šest epizoda). Po prvi put je primetno promišljeno nastojanje da se lik Davida Karesha predstavi bez jednodimenzionalne ostrašćenosti, što je zasluga čitavog ključnog dela autorske ekipe, ali i Taylora Kitcha koji taj lik tumači.

Povrh svega, Vejko, serija koju su režirala (u autorskom smislu sve zanimljivija) braća Dowdle, je pravo malo čudo jer serija biva bolja iz epizode u epizodu, a napertost raste, premda je reč o prikazu događaja sa poznatim krajnjim ishodom. A tu su i Julia Garner i Rory Culkin (ponovo zajedno pred kamerama nakon izvrsnog indie-dragulja, filma Electrik Chiildren), te Michael Shannon, Shea Whigham, Joe Leguizamo, Andrea Riseborough, ali pre svih Paul Shark u izvrsno iznijansiranom tumačenju mudrog Korashovog saborca.

Ali: Nema. Naprosto, odlična mini-serija.

page-cover Minijaturni modeli koji se kriju iza spektakularnih filmskih scena the-sopranos-cover U planu je snimanje prednastavka serije „The Sopranos“ Kuća duhova Helen Miren snimila film u pravoj kući duhova mary-poppins-returns-header-4-cover Povratak Meri Popins: Prvi trejler za nastavak slavnog mjuzikla · · · ·