Jennifer Ferrin and Garrett Hedlund
U VAZDUHU · intervju

Glumačke akcije mlade Dženifer Ferin u holivudskom zvezdanom poretku nesumnjivo će znatno porasti nakon ovogodišnje krupne uloge (zapravo jedne od čertiri glavne) u intrigantnoj serijskoj misteriji „Mozaik“ koju je za svemoćni HBO osmislio i u deo sproveo neumorni sineasta, Stiven Soderberg.

Više o ovoj ulozi i o Mozaiku saznaćete u našem razgovoru sa Dženifer Ferin, koji upravo sledi.

U Mozaiku Frederik Veler i vi glumite brata i sestru, koji, barem na prvi pogled, nimalo nisu slični. Kako biste opisali Petru i Erika? I kako je došlo do toga da se u odraslim godinama njihovi putevi do te mere raziđu?

Pa, mislim da iver ne pada daleko od klade, imajući u vidu da je naš otac prevarant a naša majka ostrašćena kritičarka svega i svačega. Što se Erikovog lika tiče, on je oca sagledavao kao sjajan očinski lik, šarmantno i zanosno biće, pa je možda bilo neizbežno da i sam krene upravo tnjegovim stopama. Petru je gubitak oca silno pogodio i ona zaista nije imala ništa drugo čemu bi se okrenula, te mislim da je stoga ona i pokušala da stvori zaseban život. Ali kada ste slomljeni iznutra, po mom mišljenju, uvek ćete naleteti na poneku oštru ivicu. Stoga, čak i kada se trudi da ispravi sve te krive Drine sa Erikom, mislim da ona gleda da prvenstveno učini uslugu sebi; mislim da je ona izgubljena na krajnje ličan način i da traga za nekakvim zaokruženjem. To je ono što ja ponajviše volim kod ova dva lika zajedno – Erik i Petra jedno drugo pokreću, a to je zato što su toliko toga zajedno prošli.

I Petra i Erik se nalaze na svojevrsnom putovanju. Dženifer, u slučaju Petre to putovanje znači odati Erika policiji ali ona onda odluči da želi da mu veruje i da povrati čast njegovom imenu? Zbog čega, po vašem mišljenju, ta misija tako silovito utiče na nju?

Mislim da je to zapravo njen životni put. Erik često pravi refrence na stvari koje ona nije uspela da dovrši, na primer, knjigu od 600 stranica koju je pocepala. On joj doliva so na ranu. Kada se ona vrati na Samit i odluči da prođe kroz beleške tog slučaja, brzo uvidi ono što joj je potpuno jasno – to je prikazano u sceni sa Nejtom. Ona je te stvari prepoznala kao nešto prosto poput pasulja. Stoga i mislim da je ona u tome prepoznala svoju svrhu, da joj to, barem u tom trenutku, dosta olakšalo donošenje odluke. Mislim da je ona u tom trenutku sebi rekla: „Evo, ovo ću da dovedem do kraja!“ Osim toga, pri kreiranju ovog lika borila sam se sa svim tim nitima koje povezuju njihova srca, a to je posledica tog odnosa koji u sebi spaja ljubav i mržnju, jer toliko dobro poznaju jedno drugo, ali, s druge strane, tu je i dosta trvenja i nepoverenja. Mislim da ona Erika doživljava kao oca, a to je onda veoma kompikovan odnos.

Da li je bilo različitih a praktičnih izazova tokom rada na ovoj ulozi?

Svakako je tu bilo izazova. Morala sam u više navrata da govorim španski. Nisam tečno govorila španski i bilo je prilično teško naučiti jezik, naučiti dijalog na stranom jeziku i govoriti replike u drugačijoj kadenci. A, povrh svega, ja sam želela da tu stvorim nešto autentično. Očigledno je da mom liku španski nije maternji jezik, ali ona zna kako da komunicira na njemu. To je bio izazov. Brzina kojom radimo je uvek izazov kada radite sa Stivenom (Soderbergom), ali to vas u isti mah obuči kako da verujete u vlastite izbore.

Veoma je zanimljivo imati dve žene u seriji (Šeron Stoun i vas), obe bez dece i bez romantičnih veza, a da se, pritom, o njihovom satatusu po tom pitanju gotovo ne govori. Da li vam je, kao glumici, bilo zabavno i osvežavajuće da se upustite u tako nešto?

Često sam univerzumu slala poruke da bih volela da igram lik koji nije vezan za supruga i/ili dete. Stvari se menjanju, definitivno se menjaju, ali i dalje je većina uloga za žene povezana sa konceptom majke ili supruge, i čini se da one ne mogu same kroz život i da nemaju vlastitu svrhu postojanja. Stoga mi se upravo to najviše svidelo kod nje, to što se, izuzmemo li poneki usputni komentar, nigde ne javlja pitanje njene romantične veze. To nije njena suština. Što se nje tiče, njena svrha je upravo njen sopstveni svet, a, uz to, i svrha iznalaženja odgovora na pitanje šta se to zbiva sa njenim bratom.

Havijer Serkas Havijer Serkas: Heroj kaže Ne kad svi kažu Da DSC_1017cbwj Una Gašić (Bitipatibi): Volela bih da živim na moru NicolasWagnieres Nikolas Vanjije: Prostor kao lično iskustvo print 1_cover Ajk Zimer: Originalan. Jednostavan. Jedinstven. · ·