6cb35f0e-54a1-42f8-a84e-fc796398e78c-woman-smiling-close-up-mouth-red-lipstick-teeth
PULS GRADA · zdravlje

Redovno pranje zuba je jedna od navika koje smo kao deca mrzeli, ali smo vremenom shvatili njenu neophodnost i korisnost. Pored toga, postoji još puno načina na koje možemo brinuti o oralnoj higijeni, ali i onih zbog kojih zdravlje svojih zuba dovodimo u opasnost.

Niko ne voli da ide kod zubara, ali moramo imati u vidu da oni čine ono što je najbolje za naše oralno zdravlje. Treba otvoreno da ih pitamo za savete i poslušamo šta imaju da kažu, jer je sve u našu korist. Ukoliko imamo neke nezdrave navike, mogli bismo da nanosimo štetu svojim zubima a da toga nismo ni svesni. Ovo su neke od tih navika koje bi trebalo da izbegavate…

Prebrzo pranje zuba

Kod pranja zuba, najvažnije je da pokrijemo sve oblasti, a za to je neophodno vreme. Stručnjaci kažu da je magična cifra dva minuta i da nikako ne smemo da ubrzavamo stvari. Po statistici, prosečna osoba pere zube samo 47 sekundi, a za to vreme ne može ostvariti potrebnu higijenu.

Tečnost za ispiranje usta nije dovoljna

Ništa ne može zameniti kombinaciju četkice i paste za zube, pa tako ni tečnost za ispiranje usta. Ona nije potrebna svima, samo u posebnim slučajevima se preporučuje njeno obavezno korišćenje. Ponekad može poslužiti za osvežavanje daha, ali to nikako ne sme preći u naviku.

Posete zubaru samo kad se mora

Kao i sve ostale oblasti zdravlja, oralna higijena može imati katastrofalne posledice ukoliko se zapostavi. Pored pridržavanja saveta stomatologa, u rutinu treba uvrstiti i periodične odlaske kod njih kako bi proverili da li je sve u redu. Svi problemi se mnogo lakše rešavaju ako se uoče na vreme, pa tako i u slučaju oralne higijene.

Korišćenje čvrste četkice

Četkice za zube koje su previše tvrde ili čvrste mogu imati negativan uticaj na desni i povećati osetljivost, čak izazivajući rupe. Umesto toga, bolje je izabrati nešto mekšu četkicu za zube, koja ima mnogo manju verovatnoću da iritira vaše desni. Uz nju je manji pritisak na zube i sve delove usta.

Nije samo do genetike

Tačno je da genetske predispozicije utiču na zdravlje, ali one nisu jedine odgovorne za to. Oralna higijena je mnogo više od čekanja gena da se aktiviraju i nikako ne treba tražiti izgovore u tome. Redovna nega zuba i desni najbolji je način borbe protiv svih vrsta bolesti, uz redovne odlaske kod stomatologa.

myobt2 MND Dental: Terapija Myobrace aparatima doktor-more-imuno-stimul Mala ruska apoteka: Doktor More IMUNOSTIMUL – prirodna zaštita imuniteta Rosa voda Redovna hidratacija – energija vašeg dana bath-bathroom-chrome-161502 Koliko često treba da se tuširamo? · · · · ·