Pobesneli Maks

Prekriven više nego upečatljvom šminkom, glumac Nicholas Hoult, u sporednoj ulozi, upravlja jednim od bezbroj fantastično dizajniranih vozila usred peščane oluje. Dok juri za džinovskim crnim kamionom u paklenom okruženju filma „Pobesneli Maks – Autoput besa“, Hoult ludački uzvikuje: „Kakav divan, divan dan!“ Divan za filmofile, zaista!

Australijski reditelj George Miller prvi put se pozabavio pobesnelim Maksom pre više od trideset pet godina, a potom je to uradio još dva puta. I taman kada smo poverovali da je rekao sve što ima da kaže o jalovoj budućnosti, stigla je vest da će snimiti novi film o antiheroju Maksu, osuđenom da u opustošenom svetu izgubljeno tumara od jednog sukoba poremećenih bandi, do drugog.

Da se ne lažemo, tri stara Millerova filma nisu više tako magična kao što su nekad bila. Scenario za njih dosta je traljav, pa kultni status duguju, pre svega, sjajnim akcionim scenama. Uz dužno poštovanje prema drugom delu trilogije, moglo bi se reći da je Maks minulih decenija s pravom otišao u penziju.

Čemu onda još jedan izdanak postapokaliptične franšize koji priču počinje od nule? Na šta bi to moglo da liči kada starog vuka Mela Gibsona nema u naslovnoj ulozi koja ga je proslavila, dok ni od reditelja na kraju sedme decenije života ne bi trebalo očekivati previše? Takva pitanja počistili su trejleri za Autoput besa, toliko dobri i savršeni da se lako mogu svrstati u sam vrh reklamnih proizvoda. Bilo je to lako dostignuće marketinga koji je u dva minuta pakovao perfekcionistički režiran film. Stoga, živeo besmrtni George Miller i njegov Autoput besa!

Miller je toliko vičan orkestriranju točkova na vrelom pustinjskom tlu da je zaista teško poverovati da se pre ovog kaskaderskog remek-dela bavio razigranim, animiranim pingvinima (Happy Feet). Po površnom scenariju i likovima Autoput besa, istina, podseća na originalnu trilogiju o Maksu. Ali, ovde je sada reč o dva sata dugoj sceni jurnjave obojenoj u crveni pulp tako besprekorno da se na putu ka statusu instank klasika svi nedostaci filma lako zanemaruju.

Sudeći po glasinama, Tom Hardy i Charlize Theron nisu se najbolje slagali tokom snimanja. Razmirice su, očigledno, ostavili van velikog platna. U eksplozivnim scenama, nekoliko pogleda njihovih glavnih junaka sasvim je dovoljno da oživi magičan, raskošan i ubedljiv Millerov ludi svet, u kom uz sjajnu muziku Maks (Hardy) i Furiosa (Theron) beže od moćnog Besmrtnog Džoa (Hugh Keays-Byrne).

Malo je blokbastera čiji je spektakl pokazao tako snažnu dominaciju nad dramaturgijom i izašao kao apsolutni pobednik kao što to ovih dana polazi za rukom Pobesnelom Maksu. Nikada nije bilo lakše uroniti u ludilo na velikom platnu. Nada u čovečanstvo, međutim, gubi se iz drugog razloga – Maksa na blagajnama pretiče komedija Pitch Perfect 2. Ako ima pravde, svedočićemo trenutku u kom Millerova mahnita akcija na kraju duge staze proslavlja pobedu u vrtlogu prašine. Priznale to blagajne ili ne, legenda je (ponovo) rođena u ludom, ludom filmu.

kurt-courtney 5 najboljih muzičkih dokumentaraca na YouTube-u Dete 44 Filmska recenzija: „Dete 44″ 3045729-slide-s-15-the-meter-movies1-1000x500 Da li ste filmski snob? Crimson Peak Kuća puna užasa – pogledajte trejler za film „Crimson Peak“ · · ·