X Men

Novi film iz X-men serijala je još pre premijere izazvao dosta kontroverze i to iz razloga koji nema nikave veze sa sadržajem ili kvalitetom samog filma. Naime, reditelj Bryan Singer je početkom maja optužen za seksualno zlostavljanje maloletnika. Ova optužba će, naravno, dobiti svoj sudski epilog, ali holivudsku mašineriju ništa ne može zaustaviti. Distribucija filma počela je po planu, 22.maja 2014. godine, kada je film stigao i u srpske bioskope. Čelnici 20th Century Foxa mogu da odahnu – optužbe na račun Singera nisu naškodile prođi filma na blagajnama. X-men: Dani buduće prošlosti je prvog vikenda prikazivanja zaradio preko 250 miliona dolara, što je, svakako, impresivna suma.

Dani buduće prošlosti su efektna spona između prva tri X-men filma i prednastavka Prva klasa. Deo filma se dešava u distopijskoj budućnosti u kojoj su roboti porobili mutante i ljude koji su pokušali da se pobune, ali se veći deo priče odigrava 1973. godine i opisuje Wolverinovo putovanje u prošlost i njegov pokušaj da spreči događaje koji će dovesti do stvaranja pomenutih robota. Ova ideja na prvi pogled deluje kao da je pozajmljena iz Terminatora, ali treba imati u vidu da su Dani buduće prošlosti zasnovani na istoimenoj stripovskoj priči koja je svetlo dana ugledala tri godine pre Cameronovog filma.

U ovom delu okupljena su mnoga poznata lica iz prethodnih nastavaka: Hugh Jackman (Wolverine) dobija najviše prostora, a za petama su mu James McAvoy i Michael Fassbender koji, kao i u Prvoj klasi, glume mlađe verzije Charlesa Xaviera i Magneta. Primetan je pokušaj da se kapitalizuje popularnost Jennifer Lawrence, pa je njena Raven/Mystique ovoga puta jedan od najvažnijih likova, oko nje se sve vrti i od nje sve zavisi. Naravno tu su i mnogi drugi glumci iz prethodnih filmova, neki u većim, neki u manjim ulogama… Halle Berry (Storm), na primer, ima jednu dužu i nekoliko krećih scena, dok je Anna Paquin (Rogue) tu samo sekundu-dve. Našlo se mesta i za nove likove, a među njima su posebno značajni i upečatljivi oni koje glume Peter Dinklage (Igra prestola) i Evan Peters (Američka horor priča).

Kontroverza u vezi sa Singerom na stranu, nije teško zaključiti zašto su Dani buduće prošlosti privukli toliko pažnje. Prvi minuti filma su zagušeni ekspozicijom, ali se uskoro uspostavlja fin ritam i priča uspeva da „prodiše“. Specijalni efekti su zaista vrhunski, a 3D maštovit i svrsishodan. Bryan Singer je režirao prva dva filma iz X-men serijala i očigledno se nalazi na poznatoj teritoriji, svoj na svome. Dok je Singerov moralni kompas pod znakom pitanja, njegovoj režiji teško da može da se nađe neka zamerka. Nakon ovog filma, X-men serijal je jači nego ikada.

j Pogledajte trejler za film „This is where I leave you“ Indiana Jones Indiana Jones and The Last Crusade: 10 stvari koje (verovatno) niste znali o filmu bb „Words and Pictures“ – novi film sa Cliveom Owenom i Juliette Binoche Pulp Fiction 10 najboljih plesnih numera na filmu · ·