Liga pravde

Već se dugo vodi ljuti rat: koje su filmske adaptacije bolje, DiSijevih ili Marvelovih stripova? Dominacija Marvela je već godinama neprikosnovena, da bi nedavno DiSi uzvratio udarac Čudesnom ženom, filmom koga su podjednako voleli kritičari i posetioci bioskopa. Ali… DiSijevo likovanje je bilo kratkog veka, imajući u vidu mlak prijem koji doživljava Liga pravde.

Liga pravde je dugo pripremana i najavljivana. Film u kome će se zajedno pojaviti Betmen, Supermen i Čudesna žena, Fleš, Akvamen i Kiborg trebalo je da bude prvoklasni hit, DiSijev odgovor na Osvetnike.  Nažalost, nastanak filma mučili su brojni problemi. Reditelj Zek Snajder je u postprodukciji napustio projekat zbog smrti kćerke. Odmenio ga je Džoš Vedon koji je i snimio neke nove scene. Sve to nije mnogo pomoglo. U najkraćem, Liga pravde je samo još jedan supeherojski film, predvidiv i zagušen kompjuterskim efektima. Priča je slaba, negativac krajnje nezanimljiv. Opet, Snajderov film će naći svoju publiku, pre svega zbog činjenice da je u pitanju spektakl u kome se pojavljuju Betmen i Supermen. Marvel se trudi, to nije sporno, ali bez obzira na sav trud, ostaje fakat da su Supermen i Betmen i dalje najpopularniji strip junaci. Tu je sad i Čudesna žena čija je filmska inkarnacija uzdigla ovaj lik do neslućenih visina, načinila od Dajane Prins feminističku ikonu našeg doba. (Naravno, Čudesna žena je u svetu stripa prisutna još od 1941, ali je tek film Peti Dženkins od nje načinio svetski fenomen.)

DiSi je u rukavu imao tri asa, ali nije odigrao kako treba. Gal Gadot je, očekivano, odlična i u Ligi pravednika, baš kao što je bila i u Čudesnoj ženi. Isto važi i za Henrija Kevila, njegov Supermen je pravo gledalačko zadovljstvo. Oboje su sjajni, ali nedovoljno iskorišćeni. Sa druge strane, Ben Aflek kao Betmen/Brus Vejn je teško podnošljiv – a dodeljeno mu je centralno mesto u filmu. Već duže se šuška da će Aflek biti zamenjen, što uopšte nije loša zamisao. Aflekova gluma i pojava su iritirajući, perika i botoks ne pomažu. Betmen zaslužuje bolje.  Što se (uslovno rečeno) novih likova tiče, Ezra Miler kao Fleš je pobrao najviše pohvala – sasvim zasluženo. Miler, poznat po filmovima Moramo da pričamo o Kevinu i Fantastične zveri, ovoga puta ne glumi psihopatu, već simpatičnog i pomalo smotanog momčića koji se isprva teško uklapa u superherojski tim, da bi kasnije postao jedan od njegovih glavnih aduta. Džejson Momoa ima fizikus, to nije sporno, a i šarma. Doduše, njegov Akvamen je skrajnut u ovoj priči, što će biti ispravljeno u filmu čiji će fokus biti na ovom junaku (Akvamena režira Džejms Van, a premijera je planirana za decembar 2018). Rej Fišer kao Kiborg/Viktor Stoun je u redu, valjda, koliko se može proceniti imajući u vidu da je sve vreme pod maskom.

Liga pravde isporučuje u domenu akcionih sekvenci, one su ključno dostignuće ovog filma. Ako se raspoloženi za spektakl, ovaj film će vam to obezbediti. Posebno se izdvaja deo sam Amazonkama (u kome se pojavljuje Koni Nilsen), ali ima još sočnih delova. Kao celina, film ne funkcioniše najbolje. Scenario je tanak, a preko međusobnih odnosa likova se samo pretrčava. Na kratko se pojave Ejmi Adams i Dajana Lejn, kako bi se Supermenovom uskrsnuću dao dodatni dramski naboj.  U podvodnom segmentu se pojavljuje Amber Herd, mada će njena Mara, kraljica Atlantide, značajniju ulogu dobiti tek u pomenutom Akvamenu. Toliko toga je „ugurano“ u ovaj film, ali je slabo šta razrađeno kako treba. Liga pravde je veliki bučni film, šaren i krcat ekplozijama i vratolomijama, a opet, kada krene odjavna špica, u gledaocu ostaje neka praznina. Bezidejnost odnosi svoj danak.  Jedini cilj postojanja Lige pravde je da se zaradi novac na blagajnama. To se vidi i tu nema pomoći.

knjiga City Awards 2014: Najbolja knjiga 23172871_10155790525748498_4699735817419896427_ncover 23. Festival autorskog filma awrinkleintimecover Trejler za Diznijev film „A Wrinkle in Time“ cover Urnebesna replika trejlera za „Ligu pravde“ nastala u kućnoj radinosti · ·