Gypsy, Ozark
KULTURA · film/TV

Dabome, nije Netflix izumeo sada već naširoko čuveno bindžovanje, bivalo je tih neodmerenih konzumacija TV sadržaja u cugu i znatno ranije, pre nego što smo prigrlili taj termin, ali Netflix se čak i danas, kada se sve upadljivije okreće filmskim produkcijama, i dalje ponajpre povezuje sa tim bindžilukom. U to ime, evo kraćeg osvrta na dva dramska serijska noviteta iz ponude Netflixove produkcije.

Gypsy

O čemu je: Psihoterapeutkinja Jean Holloway očito na životnoj prekretnici i u ranim fazama krize srednjih godina postaje previše opsednuta životima i zamešateljstvima nekolicine svojih redovnih pacijenata. S druge strane, brak joj lagano tone u kal rutine, kćerkica preispituje svoj rodni identitet, tu je i mučan odnos sa otuđenom majkom, ali i potreba da se barem i na mišiće izbori pravo za vlastiti tajni život.

Zašto: Premda gubi u poređenju sa izuzetnom HBO-ovom ovogodišnjom serijom, Big Little Lies, sa kojom se da usporediti na konto prikaza sporotinjajućeg pakla ličnih nesnađenosti i nezadovoljsttava pripadnika ekonomski relaksirane klase, Gypsy (nazvana tako po pesmi u izvođenju Stevie Nicks, koja i prati uvodnu špicu) izdvaja se od većeg dela srodne dramske ponude po tome što su njeni autori svesno izostavili značajniji flert sa uvek zgodnim kriminalnim miljeom. Ova je serija koja se dominatno bavi balastom nametnutih identiteta i uloga, i u tom smislu, u smislu prikaza nekad i iznuđene potrage za vlastitom disfukcionalnošću, za sopstvenom kosinom u odnosu na tipično, uvreženo, standardno, ova serija (ovih deset epizoda prve sezone, da budemo precizni) i njeni autori imaju šta da kažu. I da se ne lažemo, adut svih aduta ovde je ipak neodoljiva i nepogrešiva Naomi Watts u glavnoj ulozi. A tu je i vazda oku ugodni Billy Crudup.

Ali: Zdravorazumske zamerke ponajpre bi mogle da se tiču odsustva naglašenije dinamičnosti u pripovedanju, mada je to u ovom konkretnom slučaju očigledno u isti mah i stilska odrednica i autorski pristup.

Ozark

O čemu je: Čikaški finansijski finansijski savetnik iznenada se sa porodicom seli na jug SAD, i to  u trenutku kada njegova dobro razrađena operacija pranja novca za latinoamerički narko-kartel krene da se urušava i ubrzano raspada. Osim toga, i u ovoj seriji imamo sveprisutni motiv uprizorene porodice koja je na par koraka do opšteg kolapsa, a ulog je u izvesnom smislu podignut i uvođenjem motiva i okruženja američkog juga, dosta nalik viđenome u serijama Justified i Bloodline.

Zašto:  Upravo navedenim referencama ovde se mirne duše može navesti i Breaking Bad, čime zapravo u priču uvodimo osobenost Ozarka (barem na uzorku ovih prvih deset epizoda) – nasuprot Walteru Whiteu i svim recentnijim iznuđenim antiherojima, glavni junak ove serije (u svedenom tumačenju Jasona Batemana) u startu biva prikazan kao neprijatna i hladna osoba koja ne mari mnogo za finese poput preobražaja i katarze. Batemenov junak ovde naprosto prati nametnutu putanju života za dugodišnjeg roba egzistencijalnih navika i životnih stavova srećno skućenih propadnika, nazovimo to tako, armije nosilaca bež pantalona. Po toj osnovi prvenstveno, Ozark se nameće kao i bindžovanja i umerenijeg gledačkog pristupa vredan izazov. A tu su i Laura Linney i mlađana Julia Garner.

Ali: Ako znate na čemu ste, a ovde ste dovoljno jasno upozoreni, ni već pojašnjena lako uočljiva derivativnost polazne postavke ne bi trebalo da vam previše smeta.

Valerijan Valerijan, Amitivil i Mame u provodu: Šta gledati, a šta izbegavati Vanzemaljac iz Lavkraftovog romana "U planinama ludila" (ilustracija Andrei Sherstuk) „U planinama ludila“: Film koji nikada nećemo gledati FESA17poster-740x1020_cover Festival evropske studentske animacije – FESA 2017 20448998_10155583016602905_424050087250997593_o_cover Cinema City – Internacionalni filmski festival 2017 · ·