collage
PULS GRADA · zdravlje

Stručnjaci dovode u vezu vreme odlaska na spavanje sa osećajem odmornosti i nivom energije u toku dana. Postoje četiri hronotipa: „medved”, „lav”, „vuk” i „delfin”, a podela je nastala na osnovu navika u spavanju, koje se razlikuju od čoveka do čoveka.

Ukoliko imate problema sa ustajanjem i osećate se umorno, verovatno se ne pridržavate rasporeda aktivnosti koji važi za vaš hronotip. Zato, olovke u ruke, i pažljivo čitajte tekst u nastavku.

„Medved”

Jutro: od 7 do 11 časova

Nakon ustajanja razmrdajte se uz 10-minutne vežbe. Pripremite bogat doručak i kafu da biste uspešno započeli dan, i sprečili prejedanje u večernjim satima. Isplanirajte ostatak dana.

Najbolja produktivnost: od 11 časova prepodne do 6 popodne

Prvo obavite aktivnosti koje zahtevaju najviše energije i koncentracije. Na taj način ćete uštedeti vreme. Kako vam energija u vreme ručka opada, najbolje je da tada napravite laganu šetnju. Vesele boje i sunčevi zraci okrepiće vas i otkloniti znake umora. Vaše idealno vreme za ručak je 12 časova, tako ćete uneti kalorije za ostatak dana. Oko 2 sata popodne ponovo će vam se prispavati, te pravite kraće pauze za kafu i predah.

Nakon radnog vremena: od 6 do 10 časova

Idealan je trenutak za kraće vežbe. Teško je pokrenuti se, ali kasnije prija. Večera treba da vam bude lagana, više proteina, a manje ugljenih hidrata.

Kraj dana: od 10 do 11 časova

„Medvedi” mogu da ostanu budni dugo u noć, međutim narednog jutra im je teško da ustanu iz kreveta. Zato je savet stručnjaka da ugasite svoje uređaje oko 10 časova i pripremite se za spavanje do 11.

„Lav”

Jutro: od pola 7 do 10 časova

Vaš doručak treba da sadrži više proteina, a manje ugljenih hidrata. Pauzu između doručka i trenutka kad se ukućani bude iskoristite za meditaciju ili lagane vežbe. Idealno vreme za kafu je 10 časova.

Najbolja produktivnost: od 10 časova prepodne do 5 popodne

Za početak, pojedite nešto za užinu, jer je prošlo nekoliko sati od doručka. Odličan izbor su: jogurt, parče sira ili proteinska pločica. Osećate da ste puni energije, tako da, iskoristite trenutak. Veče nije vaše doba dana, tako da sve sastanke i poslovne obaveze obavite u ovom intervalu. Nakon ručka i dalje imate dovoljno energije, pobrinite se da to iskoristite i pozavršavate zahtevnije zadatke.

Nakon radnog vremena: od 5 do 10 časova uveče

Oko 5 popodne osećate se umorno od posla i jedva čekate da dođete kući.

Kada malo predahnete, uradite kratku seriju vežbi, da biste se napunili energijom. Pripremite zdravu večeru.

Kraj dana: od 9 do pola 11

Nakon večere, puni ste energije za druženje sa prijateljima. Međutim, pravi trenutak za odlazak na spavanje je 10 časova.

„Vuk”

Jutro: od pola 8 do 12

Navijte alarm tako da zvoni dva puta u razmaku od 20 minuta, prvi put za razbuđivanje, drugi za ustajanje iz kreveta. Najbolje je da dan započnete cašom vode na balkonu, tako vam jutro neće pasti mrsko. Umesto vožnje do posla, prošetajte, jer ćete se na taj način razbuditi. U 11 sati možete napraviti pauzu, doručkovati i popiti kafu.

Najbolja produktivnost: od 12 časova do 8 uveče

Odložite obavljanje krupnijih zadataka nakon 1 popodne i onda polako izvršavajte jedan po jedan. U 2 sata ste puni energije, pa se potrudite da u tom delu dana završite što veći deo posla. I nakon par sati nivo elana kod vas ne opada, te nastavite istim tempom.

Nakon radnog vremena: od 8 do 11 časova

Večernji sati idealni su za teretanu, i izbacivanje viška energije. Nakon treniranja, oko 8 sati, počastite se večerom.

Kraj dana:

Vama nije teško da ostanete budni u sitne sate, međutim najbolje je da svoje uređaje isključite oko 11 časova, a na spavanje odete oko 12.

„Delfin”

Jutro: od 6 do 10 časova

Najbolji način da započnete dan, jeste da odete na džoging ili uradite jednu seriju vežbi. Istuširajte se hladnom ili naizmenično hladnom i toplom vodom, da biste se razbudili u potpunosti.
Doručak pripremite oko 8, vodeći računa da bude izbalansiran.

Najbolja produktivnost: od 10 prepodne do 6 popodne

Popijte filter kafu, ali vodite računa da šoljica bude mala. Vaša koncentracija najbolja je u periodu od 10 do 12 sati. Iskoristite ta dva sata za obavljanje zahtevnijih zadataka. Nakon ručka, prošetajte 20-ak minuta, da se rastegnete i rešite pospanosti. Imaćete energije za sve obaveze koje slede do kraja radnog vremena.

Nakon radnog vremena: od 6 do 10 časova

Napravite hranljivu užinu, odličan izbor je banana, salata ili proteinska pločica. Zatim se uputite u teretanu, ali ne preterujte, jer se bliži vreme spavanja. Najbolje vreme za večeru je oko 9 sati, a zatim se možete družiti sa porodicom i prijateljima.

Kraj dana: od 10 do 12 časova

Istuširajte se toplom vodom, isključite svoje uređaje i prepustite se čitanju knjige.

Najbolje vreme za odlazak na spavanje je 12 sati, ali računajte da će vam trebati malo vremena da utonete u san.

Ginnea 011 Ginnea 011: Koje simptome žene ne smeju ignorisati? collage 20 predmeta za domaćinstvo za koje niste znali da imaju rok trajanja page_cover_mala_ruska Mala ruska apoteka: Čudesna moć ruskog bilja sleeping-1159279_1280 Korisni trikovi u borbi s džet-legom · · · · ·