Igor Popović
U VAZDUHU · intervju

Negde u jeku novogodišnjih praznika, Igor Popović, pevač beogradskog elektro-pop sastava Jakarta, pozvao me je, kako bismo se dogovorili za intervju u City Magazinu. Rekao je iskreno i neposredno – Dolaze mi neki Italijani u goste, pa neću moći odmah da vam odgovorim na pitanja. Kada su praznici prošli, a gosti otišli i odgovori su stigli. Povod je više nego značajan – pojavljivanje kompilacije „San je jak“, kao i priprema novog albuma, koji se očekuje tokom proleća.

Kompilacija San je Jak se nedavno pojavila, odakle ideja da se uradi digitalni zapis opusa grupe Jakarta?

Kompilacija San je jak – Jakarta ’82 – ’88. je izašla 26. decembra i već je u ponudi kako na digitalnim mrežama (Gooda.rs, Deezer), tako i u prodavnicama. Smatrali smo i ne samo mi, da pesme Jakarte iz tog perioda zaslužuju da se nađu posle toliko godina prvi put na digitalnom zapisu, što su i ljudi iz Mascom Records sa zadovoljstvom prihvatili. Takođe, trenutno radimo i cd sa novim materijalima, čiji je izlazak predviđen za proleće 2014.

Da li je bend Jakarta bio bend albuma ili singlova?

U vreme kada smo snimali, singlovi skoro da nisu postojali i svi su hteli da odmah snimaju albume. Ipak, kada je izašao prvi singl Amerika, januara 1983. brzo je stigao do velikog broja radio stanica bivse Jugoslavije. Sa drugim singlom Spiritus, decembra, iste godine, postali smo i poznati i poularni. To je doprinelo da već počnu da nas zovu na manje svirke, a publika nije oklevala da nabavi prvi album Maske za dvoje, koji se pojavio u proleće, sledeće godine. Između dva albuma je snimljen i treći singl Osvojiću svet, tako da je odgovor na vaše pitanje – I jedno i drugo.

Toliko puta je privatno i javno harala priča o „čarobnim osamdesetim“, pre svega po pitanju muzičkog stvaralaštva, kakav je vaš sud o tome?

Da, sve je istina. Bilo je to neverovatno kreativno i dosta ludo vreme, u celom svetu pa i u nekadašnjoj Jugoslaviji.

Da li su loše kritike nakon pojavljivanja drugog albuma imale ikakvog uticaja na odluku o prestanku rada benda?

Očekivali smo svakakve kritike za album Bomba u grudima. Mali paradoks je što se taj album prodao bolje nego prvi. Promena u stilu izaziva i promenu odnosno širenje publike, tako da smo od isključivo „gradskog“ benda postali bend koji je mogao da svira svuda. Razlaz se desio zbog drugih stvari…

Da li postoji i koliko pratite italijansku r’n’r scenu? Kako biste je okarakterisali?

Italijanska pop/festivalska muzika je i dalje na visokom mestu u svetu (Laura Pausini, Eros Ramazotti, Zuchero, Elisa). Što se rokera tiče, ostaju nekako u granicama Italije, mada im je dijaspora ogromna. Kako opštenarodni „dinosaurusi“ kao Vasco Rossi i Ligabue, tako i mlađi kao Negramaro.

Postoji li neki domaći specijalitet koji preporučujete čak i vrsnim poznavaocima kulinarstva, poput Italijana?

Italijani tradicionalno obožavaju ajvar i kajmak. Jako su srećni kad im napravim leskovačke uštipke, a otvaraju skupa vina ako se na stolu nađe sarma, sarmice od zelja ili punjene tikvice, to je moje iskustvo.

Da li ste nakon prestanka rada benda ikada imali želju ili ideju da snimate nešto ponovo?

U jednom trenutku sam pomislio da ću moći da živim bez ikakve direktne veze sa muzikom. Grešio sam.

Kažete da ste za preko dvadeset godina izgubili kontakt sa domaćom muzikom, ali da ste pojedine bendove i njihov rad pratili. Možete li da nam otkrijete o kojim grupama je reč?

Samo u poslednje vreme pratim ponešto. Rad obnovljene grupe Beograd, Marčela, Svi na pod, Anu Ćurčin

U intervjuu za Jelen Top 10 izjavili ste da vam je drago kada čujete da se neke pesme iz ’80. prerađuju – koje bi to još pesme voleli da čujete u nekoj novoj obradi?

Pesme od grupa U škripcu, Fit na primer.

Koji italijanski grad je idealno mesto za život?

Kažu Torino, ali kriza koja je vrlo prisutna u poslednje tri godine sve pobija.

Nevena Pavlovic Nevena Pavlović: Pevači žive „on the road“ život StandUp Intervju: Stand up komičari Aleksandar Ugrešić Aleksandar Ugrešić: Nameštaj kao umetničko delo Sonja Kalajić Violinistkinja Sonja Kalajić: Instrument visokog rizika