doing-this-simple-task-just-before-bed-will-help-you-fall-asleep-faster-1680x1120
PULS GRADA · zdravlje

San je najvažniji! Koliko ste samo puta čuli ovu rečenicu? Vreme koje provedemo spavajući je vreme koje je dobro utrošeno, jer će nam ono pružiti dovoljno snage da se sutra izborimo sa svim našim obevezama.

Poznato je da dobar i zdrav noćni san ništa ne može da zameni, ali usled svakodnevnog stresa, sve većem broju ljudi teško je da sa lakoćom utonu u san. Sigurno vam se dešavalo da ste imali naporan dan, tokom koga se osećate toliko umorno da jedva čekate da legnete u krevet, međutim, kada konačno legnete imate problem da se uspavate! Iako ste preumorni, mozak vam ne dozvoljava da spavate. Kvalitetan san mnogo utiče na nivo naše energije tokom sledećeg dana, jer se tokom noći naša energija obnavlja. Ukoliko ne spavamo dovoljno, sutradan ćemo se najverovatnije osećati iscrpljeno i bezvoljno. Problemi sa nesanicom u jednom trenutku mogu izazvati i probleme sa depresijom. S obzirom na to, naučnici su objavili rezultate istraživanja uz pomoć kojih se više nećete vrteti po krevetu.

Studija je otkrila da ukoliko zapisujete obaveze pre spavanja koje bi trebalo da uradite sledećeg dana, pomažete mozgu da se isključi i omogućavate mu da se brže uspava. Naučnici su u ovom istraživanju posmatrali dve grupe ljudi. Prva grupa je imala zadatak da pre spavavanja zapiše svoje obaveze za sledeći dan, dok je druga grupa imala da napiše svoja dostignuća u toku dana. Rezultati su utvrdili da su oni koji su napravili listu obaveza za sutra u  proseku brže odlazili u krevet u odnosnu na grupu koja je zapisivala šta je sve uradila tokom dana. Oni koji su pravili detaljniji plan za sledeći dan, uspevali su da zaspe znatno brže.

Naučnici veruju da planiranjem naših obaveza, dan ranije, pomažemo mozgu da se opusti, jer na ovaj način osiguravamo sebe da zadatke nećemo zaboraviti i da ćemo ih upešno odraditi, što zauzvrat smanjuje nivo stresa i omogućava da se mozak rastereti i fokusira na spavanje.

Dijetalna ishrana Kako se vaš organizam bori protiv dijete Dijeta Zašto su obroci kojim ,,varate’’ dobri za vas dok ste na dijeti pexels-photo-271897_cover Duže spavanje poboljšava liniju roberto-nickson-430885-1000x500 6 saveta kako da ostanete motivisani · · · · ·