Junski bioskopski repertoar
KULTURA · film/TV

Za leto Holivud obično čuva svoje najjače adute. Dok očekujemo nadolazeće „pljačkaše bioskopskih blagajni“, među njima „Čudesnu ženu“ i „Mumiju“, pozabavimo se aktuelnim repertoarom. Ovog puta sam za vas izdvojio pet filmova. Prva dva imaju moju preporuku, treći nije loš, dok preostala dva… Pa, pročitaćete već. Znate kako to ide… Ne mogu svi filmovi da valjaju.

Izuzetno volim i cenim opus talentovanog Aleksa de la Iglesije. Španac vredno snima već gotovo četvrt veka i iako do sada nije snimio film koji je sramota i bruka, njegove svežije režije kao što su Moja velika noć, Veštičarke i bičarke ili Poslednji cirkus nisu na nivou starih klasika iz devedesetih i početka dvehiljaditih (Dan zveri, Perdita Durango, Grešna zajednica). Što se Bara (El bar) tiče, njegovog najnovijeg filma, ni on ne može da se meri sa dometima ranijih režija. No, ne tražimo dlaku u jajetu. De la Iglesija ima svoj prepoznatljiv stil, majstor je crnog humora, ne plaši se eksperimentisanja sa žanrom, a sve su to kvaliteti koji zavređuju pažnju i hvalu. Bar je u biti kamerni B film o osmoro ljudi i njihovoj borbi za opstanak nakon što se dogodi nešto neočekivano i oni ostanu zarobljeni u otrcanom madridskom baru. Koketirajući sa hororom i komedijom, Bar nudi dobru zabavu: naročito u svoje prve dve trećine. Završnica je pomalo konfuzna, kraj nedorečen (možda i namerno), mada sve to ne menja činjenicu da će poklonici De la Iglesije uživati u ovom filmu. Sa druge strane, ako vam se nisu dopali raniji filmovi ovog autora, ne verujem ni da će ovaj biti po vašem ukusu. Kada se sve oduzme i sabere, Bar predstavlja tapkanje u mestu za španskog reditelja, mada meni to nije smetalo. Kao što sam već napisao… Izuzetno volim i cenim njegov opus, a Bar je film koji se u taj opus odlično uklapa. Nije među najboljim naslovima, ali nije ni razočarenje. Pogledajte ga.

Iskusni Majkl Apted ima veoma zanimljive naslove u svojoj filmografiji (među njima Gorile u magli i Svet nije dovoljan) i gotovo uvek je znao kako da snimi gledljiv i dostojanstven film. Aptedov najnoviji film je Otkriven (Unlocked), triler starog kova u kome je akcija manje-više prilagođena realnim okvirima. Malo špijunaže, malo terorizma, sve to, uz zanimljivu glumačku podelu (Numi Rapas je dobra u glavnoj ulozi, u epizodama se pojavljuju Džon Malkovič, Toni Kolet i Orlando Blum), čini dopadljivu filmsku smešu. Istina, film poput ovog neće zadovoljiti poklonike vratolomnih akcijaša a la Nemoguća misija, ali oni i nisu ciljana grupa. Otkriven je namenjen onima koji žele da pogledaju solidan triler za odrasle i da se odmore od hiperstilizovane akcije. Film je, treba napomenuti, snimljen još 2014. godine, ali je distribucija odlagana, verovatno iz straha da Otkriven nije dovoljno atraktivan za širi bioskopski auditorijum. Taj strah nije neopravdan, ali ne zbog toga što je film loš, već zato što ova vrsta trilera danas nema dobru prođu na blagajnama. To je šteta, mada raduje što se filmovi poput Otkrivenog još snimaju.

Nakon što su se deca Frensisa Forda Kopole, Roman i Sofija, sa manje ili više uspeha okušali kao reditelji, na red je došla i Kopolina supruga Eleanor. Pariz može da sačeka (u originalu: Bonjour Anne) debitantski je igrani film Eleanor Kopole koja je, eto, svoj prvi igrani film snimila u osamdesetoj godini. Istina, gospođa Kopola je autorka nekoliko zapaženih dokumentaraca (među njima se izdvaja Srce tame: Apokalipsa filmskog stvaraoca, dokumentarni film o nastanku Kopolinog kultnog ostvarenja Apokalipsa sada), ali nikada pre nije režirala igranu strukturu. Pariz može da sačeka je jednostavno koncipirana ljubavna priča o donekle zapostavljenoj ženi holivudskog producenta koja, sticajem okolnosti, provodi nekoliko dana na francuskim putevima sa muževljevim poslovnim partnerom. Prekrasna Dajan Lejn tumači glavnu ulogu, a partneri su joj Alek Boldvin i Arno Vijar, slabo poznati francuski glumac koji se ovde sasvim fino snašao. Gospođa Kopola je snimila jedan mali i šarmantan film u kome junaci puno pričaju i jedu, svojevrsnu turističku razglednicu Provanse začinjenu ljubavnim trouglom ljudi u zrelim godinama. Podvlačim, šarmantno je sve to, mada i, bez obzira na sve đakonije koje defiluju platnom, prilično niskokalorično.

Beži! (Get Out!) je film koji prati neverovatna pompa. Ovaj horor/triler igra na rasnu kartu, što je u SAD očigledno urodilo plodom – Beži! je na matičnom tržištu ludo gledan, a kritičari, izgleda, nisu smeli ništa loše da napišu o ovom filmu kako ih ne bi proglasili rasistima. Sve to ne menja fakat da je ovo jedan katastrofalno napisan kvazi-horor, dosadan i razvučen, slabo režiran i uvredljiv. Da, dobro ste pročitali: uvredljiv. Ali ne prema crncima, već prema belcima koji su ovde, svi od reda, prikazani kao potpuni ludaci (zaplet: zli belci zlostavlaju dobre crnce). Doduše, mnogo toga bi u tom sumanutom konceptu moglo biti oprošteno da film valja. A ne valja. Uspeh ovog filma zapravo govori o tome koliko je američko društvo suštinski netolerantno – mnogo netolerantnije nego što je, na primer, bilo devedesetih – i u ogromnom problemu rasnih odnosa. Beži! jeste fenomen, i kao takav privlači pažnju, ali i simptom. Nešto je trulo u državi američkoj… Opasno trulo!

Au, ovo je baš loše. Niko nije očekivao da će filmska verzija čuvene serije Čuvari plaže (Baywatch) biti remek-delo sedme umetnosti, ali… Imajući u vidu respektabilnu glumačku (predvode je Dvejn Džonsom i Zek Efron) i solidan budžet (gotovo 70 miliona dolara), ovo je trebalo da bude zabavno. Trebalo je, a nije. Ni najmanje. Reditelj Set Gordon se proslavio hitom Kako se rešiti šefa, komedijom koja je neuporedivo bolja u odnosu na Čuvare plaže. Gordonov novi film je za njega bio samo tezga, nešto da se snimi na brzaka i izbaci pred leto. Čak ni sve to ne bi bio problem da je konačni rezultat smešan. Nažalost, „uskrsnuće“ Miča Bjukenona, Meta Brodija, Si Džej Parker i družine ne donosi ništa dobro. Stari favoriti Pamela Anderson i Dejvid Haselhof se pojavljuju na kratko i u potpunosti su protraćeni. Bez obzira što serija Čuvari plaže nije bila vrhunska televizija, nije zaslužila ovako jadnu obnovu. Tužno.

Cover - foto izvor fondosdepantalla.top (levo) i wallpapersafari.com (desno) Cenzuriši sve što možeš: 10 filmova koji su zabranjeni u Kini cover_cover Top 10: Najbolji rok dokumentarci Tom Kruz Tom Kruz u filmu „Beri Sil – Američki original“ My Cousin Rachel Top 5: Najiščekivaniji novi trileri i horori · · · ·