Boje Roma Company
PULS GRADA · enterijer/arhitektura

Advokati biraju ozbiljne boje, banke se trude da budu jednostavne i poslovne, hoteli tako da zadovolje najrazličitije ukuse. Sam izbor boja je sekundaran; primarno je opremanje prostora na određen način, pri čemu su boje samo jedan od faktora koji se uzima u obzir. Ipak, one su faktor koji značajno utiče na formiranje utiska, pa zato zaslužuju pažnju svih onih koji se bave prostorom.

Ina Borenović, psiholog i glavni urednik Psihoverzuma, najposećenijeg sajta o psihologiji u Srbiji, održala je neobičnu radionicu u Dizajn studiju na Dorćolu koju je organizovala Roma Company. O psihologiji boja na temu „Kako boje u enterijeru utiču na naše raspoloženje?“ učestvovale su Ina Borenović, psihološkinja, i Milena Jovanović dizajnerka enterijera u Roma Company.

„Boje kojima smo izloženi utiču na naše raspoloženje u zavisnosti od nekoliko faktora: same boje, intenziteta i trajanja izloženosti toj boji, kao i subjektivnim faktorima, kao što je preferencija određene boje. Lepše se osećamo među bojama koje volimo, koje dopunjuju prostor i oplemenjuju ga. U kontekstu psihologije boja i enterijera, neophodno je voditi računa o individualnim razlikama među ljudima, i pored toga što smo donekle biološki uslovljeni da boje doživljavamo na određeni način“, izjavila je Ina Borenović, psiholog i glavni urednik Psihoverzuma.

Iako boje imaju uticaj ograničenog trajanja na ljude i umnogome zavise od individualnih faktora, produktivnim bojama smatraju se plava – najčešći izbor ne samo za enterijer, već i za vizuelni identitet korporacija i tehnoloških brendova; kao i zelena. Ove boje dolaze u mnogo nijansi. Isto tako, neko može postati razdražljiv usred izloženosti crvenoj boji, a neko će baš u tu boju obojiti svoju spavaću sobu. Kombinovanje bele sa nekom pastelnom bojom je uvek siguran potez, jer će soba delovati svetlo i prostrano, a ambijent odavati utisak lakoće.

Milena Jovanović, dizajnerka enterijera u Roma Company dala je korisne savete o uklapanju boja u enterijeru: „Boje uvek birati prema sopstvenim afinitetima, uz poštovanje opštih pravila o uklapanju boja. Određena boja postaje življa ukoliko je u blizini nje komplementarna boja, ali gubi svežinu ako to nije slučaj. Staro pravilo podrazumeva da se najčešće kombinuju maksimalno do tri boje, a osim izbora boja važan je i odnos njihove primene, odnosno pravilo 60-30-10.“

Dizajn studio je mesto na kojem Roma Company nastoji da, potrošačima na jednom mestu, omogući da na profesionalan, kvalitetan i kreativan način reše sve svoje potrebe vezane za uređenje enterijera, ali i da ih upozna i edukuje o tehničkim karakteristikama, prednostima i načinima primene širokog asortimana boja, tapeta, dekoracija za sobe i ostalih proizvoda. Besplatne savete o tome na koji način da osvežite svoj životni prostor možete dobiti u „Dizajn studiju”, u ulici Žorža Klemansoa 18a na Dorćolu.

Tikkurila Tikkurila: Dekorativne tehnike za vaš dom INDUSTRIELL INDUSTRIELL – nova IKEA kolekcija pagecoverkupka Kupke kao iz snova TITAN Globe Fire – toplina dobrih starih vremena · · · ·