mentalh
PULS GRADA · zdravlje

Ugrožavanje ljudskih prava, ksenofobija, homofobija, ratovi, egzistencijalni problemi, nasilje u porodici, ekonomska kriza, mentalni poremećaji, teroristički napadi… Sve ovo i mnogo toga drugog čini da se često osećamo izgubljeno, usamljeno i uplašeno. Anksioznost i stres razaraju nas na dnevnoj bazi, ali postoje načini da se izborite sa njima. Čak i sitnice mogu doprineti da se čovek bolje oseća, te tako dišite duboko, popijte čašu vode i zapamtite – smak sveta se dešava samo jednom!

Ne hranite strahove

Strah je postao sastavni deo života, što delom možemo da zahvalimo medijima koji nas konstantno podsećaju kako živmo u opasnom i nesigurnom svetu, u kom za tili čas sve nestaje kao rukom odnešeno. Ovakve informacije podižu nivo stresa, nesigurnost i anksioznosti kod većine ljudi, pa zato prestanite da se trujete čitanjem novina i praćenjem vesti na internetu. Postoji i blaži način kako da ostanete u toku sa novostima, a da se potpuno ne pogubite u moru loših vesti. Kontrolišite svoje strahove, barem one racionalne.

Napište “zabrinjavajuću” listu

Kada vas obuzmu negativne misli i brige, pa polako počnete da se gubite u njima, trgnite se! Uzmite papir i olovku pa ih zapišite. Na taj način ćete moći da se suočite sa potencijalnim preprekama crno na belo, što će utrti put njihovom racionalnijem rešavanju, a vaš mozak isprazniti od kovitlaca raznih misli i anksioznosti. Lakše ćete spavati, i imati više potencijala da polako precrtavate brige sa spiska.

Isključite se

Niko nije sposoban da svakodnevno bude isključivo produktivan, čio i oran, sposoban da se suoči sa svim preprekama. Ponekad zaslužujete da pustite mozak na otavu, posebno pred spavanje, jer je stres jedan od glavnih simptoma nesanice. Čitajte laganu knjigu, slušajte umirujuću muziku, pogledajte rasterećujuć film, popijte biljni čaj, stavite kesicu lavande ispod jastuka…

Razgovarajte sa drugima

Ne plašite se svojih osećanja, i ne plašite se da ih izgovorite naglas osobi od poverenja, bila to vaša mama ili najbolja drugarica. Ponekad stvari zvuče strašnije kada ih zadržavate u svojoj glavi, jer jednom kad ih izgovorite situacija odjedanput ne deluje toliko beznadežno, pogotovu ako će vas osoba kojoj se poveravate razumeti i posavetovati.

Šta je zapravo pod vašom kontrolom?

Ne budite pasivni i ne odustajte od svojih ciljeva. Zapitajte se šta je to što možete i želite da promenite, pa odmah krenite u akciju – stvari se neće tek tako same od sebe rešiti. A opet, ako vas muče brige ali ne postoji ama baš ni jedan način koji je u vašoj moći da ih rešite, onda morate krenuti dalje. Jednostavno, nije sve uvek u vašim rukama.

Meditirajte

Poznato je da meditacija razbistri um i blagotvorno deluje na dalja razmišljanja. Ako ne znate tehnike meditacije, raspitajte se, a do tada dovoljno je da nađete tiho i udobno mesto na koje možete da se smestite, zažmurite, duboko dišete i probate da pustite misli, ne razmišljajući ni o čemu.

Promena leži u vama samima

Svi smo skloni da tražimo rešenja i izgovore u drugim ljudima i situacijama. Ali pre ili kasnije sve se svede na to da svako mora preuzeti odgovornost u svoje ruke. Umesto osećanja mržnje i straha, neka vas preplavi ljubav i prihvatanje. Pomirite se sa nekim, izvinite se, jer ćete na taj način drugoj osobi, ali i sebi, dozvoliti da mirno nastavi svojim putem.

za nokte_cover City letnja preporuka: Carnation tečnost za nokte CM MND Dental_cover MND Dental: Prirodni zubi su najlepši carnation_cover City letnja preporuka #58: Carnation sprejevi za zdrava stopala i nokte cover Zašto bolje spavate kad ste sa nekim u krevetu · · ·