spavanje
PULS GRADA · zdravlje

Osećaj kada vikend koji provedemo gledajući serije i družeći se sa prijateljima odjednom postane nešto najgore jeste trenutak saznanja da je za nekoliko sati ponedeljak! Onda krene anksioznost, premotavanje po glavi šta nas to čeka sutra, pa nas uz svu muku možda zakači i nesanica, jer teško je iz stanja opuštenosti pripremiti se na jutro kojim otpočinje nova radna nedelja.

Mnogo ljudi ima nesanicu nedeljom uveče. A potrebno je dobro se naspavati jer je sutra radni dan, prepun izazova. A baš to saznanje, o potrebi sna, može da sabotira vaše spavanje. A šta može da vam pomogne da nedelja veče ne bude toliko strašna i da se u ponedeljak probudite kao da je sve u redu?

1. Izbegavajte alkohol nedeljom i ne spavajte preko dana. Jednostvno, vaš odlazak u krevet nedeljom treba da bude u isto vreme kada i radnim danima. I ne koristite poslednje trenutke vikenda da se napijete jer ćete onda u ponedeljak biti mamurni, a i pitanje je da li ćete uopšte spavati.

2. Pokušajte da održite rutinu odlaska u krevet. Naučnici smatraju da vikendom ljudi treba da se bude svega sat vremena kasnije nego radnim danima.

3. Vežbajte i provedite vreme u prirodi u nedelju. Svi znamo da je jedna od najboljih stvari za dobar san baš vežbanje. Međutim, ne vežbajte kasno uveče jer će adrenalin da skoči i nećete moći da zaspite.

4. Organizujte se za ponedeljak. Često su ljudi nervozni nedeljom uveče jer premotavaju u glavi koliko posla imaju u ponedeljak. Ako i vas ovo muči, najbolje je da pre odlaska u krevet zapišete sve što treba da uradite. Tako ćete uveriti sebe da ste preuzeli kontrolu nad onim što je potrebno da se uradi i moći ćete mirnije da spavate.

5. Nemojte zaspati dok gledate TV. Plavo svetlo od TV-a ili laptopa stimuliše vaš mozak. Zapravo, ne spavate kako treba.

6. Već smo pisali o tome da za kvalitetan san ne bi trebalo da „čačkate“ telefon barem sat vremena pre spavanja. Možete to pogledati ovde.

7. Nije strašno ni ako sugerišete sebi da će sve biti u redu. Počnite sa mislima da će sutra sve biti kako treba na poslu i da će brzo proći. Možda vas ovo smiri.

10463061_539926959452360_6940842241643246925_n_cover Naša poliklinika: Pazite vaše srce hrana Šta jesti za doručak ako želite da smršate Poređenje sa drugima (foto: Maria Victoria) Zašto bi poređenje sa drugima moglo da vas uništi rad Radoholičari imaju ozbiljne mentalne probleme · · · · · ·