Ana Karenjina, Sneško
KULTURA · film/TV

Na mojoj meti danas su dve adaptacije poznatih književnih dela („Ana Karenjina: Sećanja Vronskog“, „Sneško“). Kliknite i saznajte šta vas čeka u mraku bioskopskih sala… Kako što to obično biva, nisu svi filmovi za preporuku.

Ana Karenjina: Sećanja Vronskog (Анна Каренина. История Вронского), novi film Karena Šaknazarova, poznatog ruskog reditelja, donosi oprobani recept bioskopskog hita. Raskošna produkcija + lepi glumci = prekrasni kostimirani kič. U pitanju je melodrama za mase, zasnovana na besmrtnom romanu Lava Tolstoja, ali i zbirci Vikentija Veresajeva o rusko-japanskom ratu u Mandžuriji. Okvir filma donosi priču o hirurgu ruske vojne bolnice Sergeju Karenjinu koji spašava život ranjenom grofu Vronskom. Ispostaviće se da je hirurg sin tragično nastradale Ane Karenjine, velike grofove ljubavi.

Slede brojni flešbekovi u kojima se Vronski priseća svog odnosa sa Anom – Šaknazarov nam nudi nove verzije već antologijskih delova romana: prvi susret udate Ane i Alekseja Vrosnkog na železničkoj stanici, njihov ples na balu i zaljubljivanje, otpočinjanje manje-više tajne veze, sudbonosni nesrećni slučaj na konjskim trkama nakon koga Ana priznaje mužu da voli drugog… Priča je već dobro poznata, pa godi što postoji mandžurijski okvir koji obezbeđuje neophodnu svežinu. Šaknazarov igra na sigurno, te režira prilično staromodno postavljenu melodramu koja, svakako, pleni kvalitetom izrade, ali koja, bez obzira na intervencije, ne može da parira kompleksnosti romana. Doduše, treba imati u vidu da je film izmontiran iz osmodelne serije u kojoj su, sasvim sigurno, istraženi i drugi aspekti Tolstojevog romana. Posmatrano iz srpskog ugla, Ana Karenjina: Sećanja Vronskog je film koji kao da je nastao po oprobanom receptu Zdravka Šotre, mada sa mnogo više finese.

Sledeća adaptacija na tepetu je Sneško (The Snowman), zasnovana na istoimenom hit romanu popularnog norveškog pisca Jua Nesbea. Mnogo se očekivalo od ovog trilera, ali je nešto krenulo po zlu. Filmski Sneško je toliko loš da je teško pojmiti da je film režirao talentovani Tomas Alfredson, a da je scenario zasnovan na Nesbeovom najuzbudljivijem romanu. Odavno nisam gledao ovoliku zbrku u jednom filmu A produkcije. Šteta. I to velika. Roman koji veoma volim i koji je bio savršen za filmsku adaptaciju protraćen je u potpunosti. Žali bože Majkla Fasbendera i Rebeke Ferguson u glavnim ulogama. Žali bože vremena i novca. Nesbea mi je najžalije. Nije ovo zaslužio. Istina, fotografija je odlična i vidi se da Alfredsonovo umeće da postavi scenu, mada sve to pune ne pomaže kada ponuđena misterija nema puno smisla. Alfredson se nakon premijere požalio da zbog problema sa budžetom nije uspeo da snimi 15%  filma. To je odnelo veliki danak, a nije pomogao ni loše napisan scenario koji je nepotrebno izmenio i oskrnavio Nesbeov predložak.

Mrtva nacija Vodimo vas na Festival Slobodna zona (I deo) Jigsaw Slagalica strave 8: Najstrašniji horor svih vremena se vratio! Will & Grace Fenomen Vil & Grejs u sedam hitrih aksioma cover Omiljeni filmovi poznatih reditelja ·