Ružičasta boja
U VAZDUHU · urban flash

Ružičasta boja je četo predmet polemika, Sa jedne strane ona se doživljava kao sveža i sofisticirana, a sa druge, kao što je to slučaj u kineskim verovanjima, ona se doživljava kao neprirodno prisustvo nepoznatih sila. U Japanu je tumače kao simbol čežnje mrtvih samuraja, a u Koreji kao znak pouzdanosti.

Ali kako se ona doživljava na Zapadu?

U poslednja tri veka, na Zapadu je ružičasta menjala svoja značenja i tumačenja. U 18. veku zahvaljujući modi ova boja je postala veoma popularna, i postala je jedna od omiljenih nijansi evropske buržoazije. Tokom 60-ih godina 20. veka najviše ju je promovisao pop art, da bi tokom 90-ih godina ona dobila novu neonsku varijantu koja je takođe bila prilično u upotrebi.

Ružičasta se naravno pojavljuje u prirodi i to objašnjava otkuda se naziv za nju pojavio u engleskom jeziku u rečniku još na kraju 17. veka.  Ipak, u Japanu, je oduvek postojalo sedam različitih pojmova koji su opisivali ružičastu boju.

U toj kulturi, ona je doživljavana kao boja namenjena hrabrim ratnicima koji su braneći čast izgubili svoje živote, u Nemačkoj, sa druge strane, ružičasta je najčešće opisivana kao „svetla, meka, umirujuća, slatkasta po svojim karakteristikama i sasvim nevina“.

Ne treba zaboraviti ni impresioniste koji su kroz slikarstvo doprineli popularnosti ružičaste, poput Monea ili Edgara Degaa.

Danas, kada se svako malo spominju milenijalci, tu je i nova nijansa ili novo tumačenje ružičaste boje, ona je ponovo voljena i obožavana i to upravo od strane milenijalaca! Od renesansnih portreta do novih zlatno-ružičastih iPhone-a sve to je razvojni put boje koja se često tretira kao igračka za mamine maze!

pagecover 15 zanimljivih činjenica za ljude koji vole zanimljive činjenice Maskiranje u busu Propisno se sakrijte od kontrole pagecover Mali budžet za maskiranje, ali rezultat je spektakularan Autobus Koja su sedišta najbezbednija · · ·