Frikovi (foto: www.thewowreport.com)
U VAZDUHU · pop trash

Legenda kaže da je u jednom medijskom nastupu upokojeni Pete Burns samoga sebe pojasnio zbilja moćnom sintagmom „freak uniqie“ (jedinstveni freak); ako je to tačno, a tačno je, to dokazuje da je Pete Burns, između ostalog krasila i samosvest, a šta je pravi frik, divni frik bez samosvesti? U to ime evo podsećanje na pet divnih i u neku ruku srodnih frikova iz istorije popoularne muzike i kulture.

Počećemo, naravno, od samoga Burnsa. Burns se prvobitno kao pomalo androgini (tada se taj kroj još uvek ‘krojio’) pevač kratkoročnog benda Dead or Alive, iza koga je ostao taj jedan ali izvanredan hit (You Spin me Round, čudesan i neočekivano osoben rad iz docnije megauposlene radionice najsaharinskije pop-radionica, nazivom Stock-Aitken-Waterman). Burns je nastavio sa javnim pregalaštvom, ali je okončao u kuluku po rijalitijima i javnim skandalizovanim izvešajima o stotinama plastičnih operacija kojima se podvrgao. Ali šta ako je Burns, na tragu samosvesti zapravo tim putem samo tražio onog pravog sebe?

Gde je Burns, mora biti pomenuta (ipak oku daleko ugodnija) Amanda Lear, koju su od prvih javnih istupa pratile polemike o pravom (muškom) identitetu te zanosne plavuše. Amanda Lear nije mnogo hajala, s ono malo glasa, postala je i disko-diva, tu je bila i romansa sa Picassom, a te priče o njenom momaštvu ionako bi tu i tamo zaličile na najbolje stranice nekih od romana Marguieritte Duras

Središnje mesto (ne samo po gabaritu već i po najopsežnijoj radnoj biografiji) u ovom odabiru nužno pripada Divine-u, isprva, omiljenom glumcu iz ranijeg dela karijere velikog Johna Watersa, i divi iz njegovih znamenitih Ružičastih flamingosa. Divine je, reklo bi se, istinski voleo glumu, bilo je tu i evidentno nekritičkog odabira uloga, ne tako retko (docnije) i u muškom, ‘civilnom’ mu obličju, a našlo se vremena i prostora za muzičku karijeru, jednako obeleženu treš-zanosom, pa i recitatorski shvaćenim diskom…

Pre svih pomenutih bio je, pak, Klaus Nomi, istinska ekstravaganca i zaista neponovljiva i unikatna umetnička i pop-kulturna pojava. Nomi se isticao ne samo živopisnom fizičkom pojavom i specifičnim osećajem za modu i stil, nego prvenstveno jakim umetničkim i subverzivnim porivom, zahvaljujći kojima je spajao buku, klasičnu muziku, sprdnju, pop-zvuk, operetsko prenemaganje u jedinstvenu mešavinu, koja se na koncu jedino može označiti i definisati kao šareni avangardni pop.

Tu je bio i Steve Stange, ikonična pojava pop-muzilke britanskih osamdesetih, najprepoznatljiviji po učešću u projektu Visage (Fade to Gray), čiji je značaj i potreba za ekscesom i ekstravagancom uvek prevazilazila krute okvire osamdesetih. Steve Strange je iza sebe ostavio i izvanrednu autobiografiju, a neki se i dalje smejulje na priču kada je pod stare dane uhvaćen u krađi Teletabisa za unuka. I Steve Strange nas je nedavno napustio.

Za kraj moguća muzička ilustracija i plesna pokrivalica za neki budući susret pomenute petorke, negde i nekada…

Rimovanje (foto: antelopedance.com) Kad kupleraj postane raj: Prokletstvo nužnih rima Prosveta pop trash Udri glavom, nećeš na fakultet: Prosveta u folku i popu Lepa Brena 11 kameleonskih transformacija Lepe Brene Ceca Ražnatović 15 životnih mudrosti u rimama hitova Cece Ražnatović ·