Miris sovjetske ruže
PULS GRADA · lepota

Sovjetska kozmetika bila je oprezan spoj politike i dizajna sa elementom neverovatnog, kojeg postajemo svesni tek danas mnogo godina nakon što se ta kozmetika više ne proizvodi. U ono vreme šminka je bila zaisa retka roba, i njen skroman industrijski razvoj zaslužuje posebno mesto u istoriji.

Industrija onog vremena bila je suočena sa nekoliko izazova koji nisu podrazumevali prodaju maskara ili drugih oblika dekorativne kozmetike širom SSSR-a, već su bili shvaćeni kao deo higijenskog programa za siromašne, pre svega radničku klasu, i kroz prodaju ovih proizvoda plasirala se ideja o jednakosti i sovjetskoj ideologiji. Posebni parfemi napravljeni su kako bi slavili sovjetske uspehe, poput „kolkhoza“, za koje se pričalo da su nastajali zahvaljujući spretnosti ruskih špijuna koji su dolazili do tajnih formula za kozmetiku iz američkih fabrika.

Tokom buđenja ruske revolucije, za eterična ulja koja su se pravila u državi bila je zaslužna kompanija „TeZe“ i ona je sa proizvodnjom i prodajom kozmetike i higijenskih proizvoda započela 1921. godine. Prva direktorka bila je Polina Zhemchuzhina, bivša vlasnica fabrike parfema Novaya Zarya, i žena uglednog sovjetskog političara Vjačeslava Molotova. Polina je služila Crvenoj armiji, da bi potom kanalisala svoja strastvena politička ubeđenja u prva brendiranja kozmetičkih proizvoda – Krasnaya Moskva i Lenjingrad bili su samo neki od naziva preparata.

„TeZe“ je postao državni brend, a osnovni cilj bio je da se promoviše bolja lična higijena među narodom, naročito onim najsiromašnijim stanovnicima. Kompanija je svojevremeno sapun prodavala za samo jednu kopejku, što je bilo daleko manje od realne cene, što je kasnije dovelo do ozbiljnih gubitaka u državnoj kasi. „TeZe“ je postao deo lokalnog folklora, a čuvena pesmica koja je kao reklama išla među svet bila je – TeZe na tvojim očima, TeZe na tvojim usnama, TeZe na tvojim obrazima gde bi trebalo da te poljubim?

„Crvena Moskva“ bio je naziv parfema koji je bio pakovan u bočici oblika kule Kremlja, i on je svakako postao klasik. Originalan naziv je bio „Caričin omiljeni buket“, napravljen ekskluzivno za Mariju Fjodorovnu, majku poslednjeg ruskog cara Nikolaja II, ali je naziv parfema promenjen kako bi bile izbrisane sve moguće asocijacije na carsku Rusiju.

Zašto holivudske plavuše smatraju glupim Ko kaže da su holivudske plavuše glupe? 100 godina lepote u samo 1 minutu 100 godina lepote za samo 1 minut 5 navika koje poseduje svaki stilizovani muškarac 5 navika koje poseduje svaki muškarac od stila Gucci Guilty Najbolje zimske mirisne note za muškarca