stocksy_txp3199caa5rws000_medium_916286-1120x747
PULS GRADA · zdravlje

Mršavljenje je česta tema rasprava i analiza u kojima se stalno otkrivaju novi načini za brz gubitak viška kilograma. Međutim, u pitanju je kompleksna tema kojoj treba pristupiti ozbiljnije i izbegavati neke od mitova koji kruže internetom.

Postoji mnogo faktora koji utiču na našu kilažu i varijacije u istoj, a najčešće se priča o ishrani i fizičkoj aktivnosti. To je s razlogom tako, ali ne treba zanemariti ni preostale, pre nego što dođemo do bilo kakvog zaključka o sebi i svom telu. Ako imate problema sa viškom kilograma ili jednostavno želite da duže zadržite trenutnu figuru, uzmite u obzir sledeće stavke.

Hormoni

Naglo povećanje kilaže često se povezuje sa lošim balansom hormona štitne žlezde. To može biti slučaj ponekad, ali taj hormon nije jedini koji utiče na vaš metabolizam.

Insulin pomaže u raspoređivanju glukoze po ćelijama, a ako unosimo previše šećera, on će postati dominantan. Kada se čini da je mast svuda u našem telu, treba regulisati unos ugljenih hidrata.

Estrogen se može raširiti po telu kada ima previše masnoće, jer ga masne ćelije luče. Preporuka za regulaciju je konzumiranje povrća iz porodice kupusa koje ovde pomažu metabolizmu.

Kortizol je krivac za masno tkivo u stomaku. Pošto je to hormon zadužen za borbu protiv stresa, 20 minuta meditacije može pomoći u regulisanju njegovog nivoa.

Spavanje

Nedostatak sna može biti štetan na više načina, pa tako i kada je u pitanju gubitak kilograma. Ukoliko ne spavamo dovoljno, može doći do povećane aktivnosti u moždanim zonama zaduženim za hedonizam i nagrađivanje, a manje u zonama koje pomažu u kontroli impulsa. Oni koji manje spavaju imaju više želje za hranom i to bez neke konkretne kontrole unosa i sadržaja.

Crevna flora

Sastav bakterija u organizmu može da odmogne prilikom mršavljenja, jer one utiču na apsorpciju hranljivih sastojaka, enzime koji sagorevaju masti i signale sitosti. Disbalans u crevnoj flori može dovesti do konstantnog osećaja nadutosti. Treba početi sa unosom probiotika za regulaciju, a za ozbiljnije slučajeve konsultovati lekara.

Hronične upale

Upale mogu biti izazvane ishranom, osetljivošću na određene sastojke, lošom crevnom florom ili prevelikim unosom žive. Povećajte unos povrća a izbacite nezdravu hranu, kao i glutenske i mlečne proizvode na neko vreme. Ukoliko to ne pomaže, proverite nivoe žive koji se mogu povećati usled prevelikog unosa tune.

Neizražena osećanja

Ova stavka se najviše razlikuje od ostalih, ali nije manje značajna. Višak kilograma ponekad je odraz emotivne traume sa kojom se pojedinac nije suočio na pravi način. Takođe, drastično povećanje kilaže može biti posledica osećanja koja nisu izbačena na vreme, već progutana i potisnuta kroz prejedanje.

woman-2696408_960_720 5 činjenica o migreni 1_Beautiful-passionate-couple-having-sex-on-bed Seks povećava osećaj svrhe u životu 93105d7ec48abd376c284a55e762d947 5 načina da smanjite upotrebu elektronskih uređaja u svom životu shutterstock_199262555 Uvek je potrebno da smo dobro hidrirani · · · ·