mladi
PULS GRADA · aktuelno

Tradicionalno merilo uspeha da posedujete stan i /ili auto je zastarelo. Sve veći broj mladih ljudi širom sveta ne želi da kupi nijedno od ta dva. Istraživanja koja su pokrivala grupu ljudi od 30 do 35 godina pokazuju da retko kupuju stan a još ređe automobil.

U Sjedinjenim Američkim Državama mlade do 35 godina nazivaju „generacijom zakupaca“. Zašto se to dešava? Pojedini sociolozi kažu da je to zbog toga što danas mladi osećaju posledice finansijske krize. Ali, to nije jedini razlog. Osnovni razlog je što se današnja generacija mladih razlikuje od generacije svojih roditelja. Oni imaju drugačiji sistem vrednosti. Današnji koncept uspeha je promenjen. Mladi više ne vide kupovinu nekretnine kao univerzalno merilo uspeha. Oni uspeh vide u putovanjima, osnivanju start-up kompanija, uživanju u ekstremnim sportovima.
Poenta je da sada ljudi ne žele prosperitet i stabilnost, sve što žele je fleksibilno radno vreme, finansijsku i geografsku nezavisnost. Jednostavno, mlade više ne interesuju materijalne stvari. zašto da imaju automobil kada mogu uzeti taksi? Zašto kupiti kuću na lepom mestu za odmor, kada preko Airbnb može da se nađe kuća u bilo kom delu sveta? Jednostavno, ni kupovina kuće u nekom gradu nije investicija, više se ne zna koliko ćete tu živeti. Možete uzeti hipoteku na 40 godina a možete i prihvatiti činjenicu da ćete ceo život iznajmljivati stan. Prema navodima u Forbesu, mladi danas menjaju posao u proseku na svake tri godine.

Mnoga istraživanja koja su psiholozi sproveli protekle decenije potvrdila su da sreća i osećaj blagostanja mnogo više proizilaze iz interakcije među ljudima nego iz kupovine stvari. A iskustva su ta koja pomažu da se steknu prijatelji. Čak i loše iskustvo može da postane dobra priča, a ljude sve više zanimaju priče o putovanjima i šta se gde desilo. Nikog ne interesuje vaš stan i priča o njemu.

Takođe, mladi su sve više svesni da ako kupe automobil moraju da brinu o njemu. Da će se štrecati svaki put kad čuju alarm napolju. Jednostavno, to mnogo novca uloženo u automobil može veoma lako da nestane. Ali, zato vam niko ne može oduzeti iskustva koja imate. Činjenica je da naši roditelji nisu mogli da putuju često koliko mi možemo. Oni nisu ni imali toliko mogućnosti za pokretanje svog biznisa. Stoga, oni su ulagali u kuće i automobile, a mi to ne želimo da radimo.

1308-interpol-fb-cover-02 manji „Interpol“ od čitavog regiona bira Beograd! No way sign on traffic (Picjumbo) Vi i ekonomija na ti: Da li je klasično reklamiranje mrtvo? Nin-ova nagrada za roman 2016. godine NIN-ova nagrada 2017: Make Serbian Novel GREAT Again zuk Njih osmorica imaju novca kao polovina sveta · · ·