Bjesovi-1
KULTURA · muzika

Kako živimo u zemlji večito ponavljajućih paradoksa koji stvaraju vrtloge u kojima grca zdrav razum, tako je i reizdanje, remaster tj. album s konačnom postprodukcijom, koji je obeležio postdejtonski period pre bombardovanja, ostalo i stoji ispod (medijskog radara).

Završetak trilogije prve faze gornjomilanovačkih Bjesova Sve što vidim i sve što znam je rapsodičan duhovni solilokvij o izgubljenoj i pronađenoj ideji o spasenju i spasu uopšte. Nihilizam i mizantropija prva dva albuma bili su izuzetan i pravovremenski saundtrek opšteg posrnuća naciona, međutim, u muzičkom i duhovnom smislu, lirski svedeno ali bolno direktno, kreativna i eruditivna osovina Goran Marić – Zoran Marinković (pesme, koncept, višeglasje) stvorili su autentični srpski album.

Tematski i konceptualno, pesme duguju Dilanovoj fazi pronalaska hrišćanskog Boga spasitelja gde dominira album Slow Train Coming, međutim, muzički se mogu naći obrisi postgrandža, pre svega Alice in Chains i Vitalogy faza Pearl Jam pre otkrivanja Nila Janga.

Miks bubnja Igora Maleševića možda najviše fascinira repetativnim ritmom koji često ulazi u folklorne sinkope. Zato furiozni prateći vokal Svetlane Spajić u naslovnoj pesmi ima uragansku snagu. Autentičnost ovog albuma je odredio narativ projekta Pesme iznad istoka i zapada koji se desio dve godine kasnije, dok su se Marinkovićevi Bjesovi kasnije sve do danas vratili nihilističkim izvorima, tako svojstvenim i ovom vremenu. Paradigmatičan artefakt epohe devedesetih kad je rokenrol u Srbiji imao najjasniji spiritus movens – MI PROTIV NJIH.

Bojana-Cover Bojana Vunturišević u Domu omladine 2018252F05252F14252F2b252Fce69aec7d8db4df1bbf91c9d81dd6077.ba29c Majstor violine imitira životinje svojim instrumentom 1905-atheist-rap-fb-event-cover-07 Atheist Rap pravi rođendanski koncert u Barutani Ring Ring Ring Ring: Međunarodni festival nove muzike u SKC · · · ·