Kada je reč o dinosaurusima u lokalnim okvirima, onda je motivacija značajnija reč od talenta. Bajagin Opus Mirabilis je kao i kod Bitlsa trajao nepunih deset godina, dok svaki album posle „Muzike na struju“ žestoko koketira s rutinerstvom i manirizmom koji se nekad zvao suštinski pokretač i koji je obeležio pop muziku SFRJ.

Bajaga i Instruktori: „Daljina, dim i prašina“ Longplay/Novosti 2012.

Lakoća kojom je Bajagić (uz neke izuzetne bisere Milenkovića) stvarao pop muziku – začuđujuća je. Bajaga je ostao dosledan svom začudnom mekartnijevskom eklektizmu i razuzdanosti i dočekao da snimi svoj najbolji album posle skoro dve decenije. Neobična forma (osam pesama plus jedna koja iz ko zna kojih razloga predstavlja bonus, plus radio edit najduže pesme) ne zamagljuje istinski potencijal ovog albuma u kome najintimnije pesme predstavljaju najviše domete.

Nejaki skor od devet pesama najbolje brane tri pesme. Naslovna je minimalistička, svedena, direktna i sveobuhvatna karusel tužbalica koja kao da sažima čitavu karijeru od 30 leta. Onda, prvi spot za album i sigurno najbolji Bajagin spot ikada, „Ako ne znaš da je kraj“, jednostavna ljubavna pesma o bespotrebnim krajevima u kojoj svaka nota nosi zrelost muzičara koji u njoj sviraju. Naravno, bonus (?) „Bežiš od mene ljubavi“ je bilidžoelovska balada koja elegantno priziva neke brokatne trenutke „Prodavnice tajni“.

Ostatak albuma je tipičan Bajaga – „Suza“ i „Mala uska haljina“ su fino žanrovsko poigravanje pastišom, tu je i „Stari put za Novi Sad“, fini bluz kao da ga je napisao Bora Đorđević u najboljim godinama. Prirodno, eto povoda za svetsku turneju, ali čini se da je Bajaga izašao poslednji sa Zvezdinog stadiona i zatekao praznu, snežnu ulicu i rešio da neke stvari najbolje uspevaju ako sažme neke zaboravljene duhovne stranputice.
* * *

gitarijada.jpg Gitarijada kao nekada darkwoodub.jpg Jelen top 10 zatvara Belgrade Calling OZZY OSBOURNE Sinoć Ozi, večeras Paton Suba-stage.jpg KC Grad na Exitu