4-prsta-kolja

Često ispod radara šire publike, Nikola Pejaković Kolja uglavnom je prepoznat kao taksista iz „Anđela“ ili onaj koji peva „haljinicu boje lila“. Međutim, ovaj Banjalučanin je možda najtalentovaniji zabavljač najšireg spektra umetnosti s posebnom, elegantnom kitričardsovskom autodestrukcijom i vaskrsenjem. Kad nije glumac ili scenarista, Pejaković je odličan muzičar i kompozitor često nekad i nepotrebno sklon kozeriji.

U poslednjih desetak godina tu su jedan samostalni album, jedan s bendom (Grobovlasnici) i jedan magnum opus, upravo ovaj, isakovićevski nazvan 4 prsta.

Erudicija i elokvencija lirike koja je gotovo uvek u nepogrešivoj rimi potpuno je na nivou muzičke versatilnosti, gde Pejaković prosto ne ume da bude hermetičan čak i kad se trudi (fino postmoderno korišćenje J.J. Zmaja i Đulića uveoka). Omeđen s nekoliko džordžmartinovskih gudačkih minijatura koje daju nostalgični sentiment, album 4 prsta ispunjen je uglavnom komercijalnim bluzom, svingom, kanonskim rokenrolom i retko mekartnijevskom baladerijom. Bluz idiom je izvučen s američkog juga, ali je uspešno stavljen u lokalni sprdački diskurs, ali mnogo elegantnije nego npr. rano Zabranjeno pušenje.

Pejaković začuđujuće jednostavno peva o nekim suštinskim istinama kao da mu do toga nije ni stalo. Kao kad Hičkok priča kako mu je tehnički aspekt jedino važan, dok je saspens za budale. Prava Koljina publika veoma dobro zna ko je Kolja, a za sve ostale, vreme je da svako sazna za ovog izvanrednog gospodina. Izgleda da će goreti Arena uskoro…

Jethro_Tull Jethro Tull: Rok veterani nastupaju u Sava Centru 5300 Šarl Aznavur (1924-2018): 5 pesama za pamćenje gorillaz-the-now-now-artwork Muzička recenzija: Gorillaz „The Now Now“ (Mascom) indeksi33 Indexi i prijatelji nastupaju u Sava Centru · · ·