Naslovna fotografija - scena iz serije Sense8 (izvor minhaserie.com.br)
KULTURA · film/TV

Živimo u zlatnom dobu televizije. Toliko je dobrih serija da je teško odlučiti kojoj pre posvetiti pažnju. Dok trepnete, shvatite da ne trošite samo sate gledajući omiljene epizode, već se i godine broje od jedne sezone do druge, kao da je reč o rođendanima.

Za gledaoce serije Sense8 to iskustvo postalo je tužna priča. Prva sezona pojavila se na Netflixovom striming servisu 2015. godine i podelila javnost. Kritičari nisu bili naklonjeni priči o osam ljudi iz različitih delova sveta, koji su povezani umnim sposobnostima. Verovali su, poput mnogih, da je reč o tipičnom bućkurišu braće Wachowski, kakvim su nazivani nastavci Matrixa, Cloud Atlas i Speed Racer.

Mnogo toga se promenilo od tada. Za početak, braća režiseri više ne postoje. Posle promene pola postali su sestre Lilly i Lana. A kao što su oni prošli kroz dugo priželjkivanu metamorfozu, doživeli neuspeh s filmom Jupiter Ascending i udomili se na TV-u, tako je i Sense8 zadesila neverovatna avantura. U retko viđenom obrtu, kritičari su promenili mišljenje, serija je stekla kultni status i pridobila armiju obožavalaca.

Teško je pronaći TV štivo koje na lepši način povezuje ljude u svetu. Dok se osam glavnih junaka upoznaje, potiskuju se razlike među njima. Sense8 veruje da nije bitno s kim spavate, odakle ste, kakva vam je boje kože i čime se bavite. Veruje u univerzalne ljudske vrednosti, u umetnost, empatiju, saradnju i ljubav.

Netflix je, uprkos tome, na obožavatelje sručio hladan tuš. U jeku radosti zbog nedavno prikazane druge sezone, doneta je odluka da se serija ukine, iako su sestre Wachowski i scenarista J. Michael Straczynski imali petogodišnji razvojni plan. Pre nego što su mnogi stigli i da pogledaju novih deset epizoda, saznali su da se avantura neće nastaviti zbog novca – snimanje je postalo preskupo.

Tako je nastala rana na srcu obožavatelja, koju smo svi bar jednom osetili. Zavolite seriju, uvuče vam se pod kožu i potom je čelnici kompanije otkažu, iako se poslednja epizoda, poput one u Sense8, završava s gomilom otvorenih pitanja. Netflix, međutim, nije shvatao koliko je ljudima toga preko glave, koliko mogu biti ljuti i osećati se iznevereno.

„Lepo je uzvratiti uslugu“, napisao je jedan gledalac na Tviteru, ispod fotografije na kojoj se vidi da je otkazao pretplatu Netflixu. On je jedan od mnogih koji su raskinuli ugovor sa striming servisom i pretvorili internet u poprište bitke za Sense8. Hešteg #BringBackSense8 i pisanje komentara ispod Netflixovih vesti postali su sveprisutna i najbanalnija stvar. Žalbe su upućivane na zvanične mejlove kompanije, pokrenuta je peticija za obnovu serije koja je prikupila više od pola miliona potpisa i pravljeni su dugoročni planovi za postizanje cilja.

Opterećen kritikama, Netflix je postao svestan da je zapao u problematične odnose s javnošću i dobio negativan imidž, što nije poželjno u poslovnom svetu. Pomoću nekoliko objava, kompanija je pokušala da umiri strasti. Uputila je izvinjenje, obećanje da je lekcija naučena i potvrdila da od obnove serije nema ništa. Očekivano, nije bilo ništa ni od primirja.

Grupa Global Cluster udružila je, na primer, ljubitelje serije sa svih meridijana i postavljala dnevne zadatke, kako bi se njihov glas čuo i ostvario što veći uticaj. Po jednom planu, pozivali su članove da tačno u jedan sat popodne pošalju mejl na određenu adresu. Druga neobična akcija uključivala je slanje fotografija japanke, papuče koju je nosio jedan od junaka serije, s natpisom da se obnovi Sense8. „Mi imamo takvu strast prema ovoj seriji da se ona nekima može činiti preteranom. Ali zar to ne pokazuje da je ostvarila ogroman uticaj na mnogo ljudi?“, poručili su iz Global Clustera.

Netflix ubrzo više nije imao kud, posustao je i pao na kolena. Vest da će Sense8 dobiti dvočasovni specijal, koji bi naredne godine trebalo da zaokruži priču, objavljena je prošle nedelje. Rediteljka Lana Wachowski obratila se obožavaocima prelepim pismom. Poručila je da je u ovom svetu lako poverovati da se ništa ne može postići. Da, kada vlada, institucija ili kompanija donesu odluku, ona postaje neopoziva, a ljubav manje važna. Ali, Lana je sada svedok da je ljubav bar u nečemu odnela pobedu. Šta očekuje posle dvočasovnog specijala mudro opisuje rečima: „Posle toga… ako me ovo iskustvo išta naučilo, NIKAD se ne zna“.

Da li je novo televizijsko doba na pomolu još uvek nije sigurno, ali ne bi bilo čudno ako posle Netflixovih muka TV kuće naprave bolje dugoročne planove. Pre samo mesec dana, izjave poput Laninih bile su nezamislive. Gledaoci su se probudili i zahtevaju poštovanje. Usput, pokazali su da je Sense8 oduvek bio u pravu – snaga se krije u zajedništvu, što obožavaoci televizije sada vrlo dobro znaju. Čelnici TV kuća, čuvajte se.

Three-Colors-Blue-1993_cover Top 5: Najbolje filmske trilogije sa neengleskog govornog područja snowman_cover The Snowman: Prvi trejler za film po romanu Jua Nesbea Kate Upton i Alexandra Daddario udružuju snage u novoj u komediji „The Layover“ Kate Upton i Alexandra Daddario u novoj komediji „The Layover“ A STAR IS BORN pic Novi talas filmskih rimejkova · ·