san
PULS GRADA · zdravlje

Prednosti dobrog sna svi znaju. Osam sati pravog sna poboljšava pamćenje i koncentraciju, smanjuje stres i rizik od prehlade, a nauka je dokazala da kvalitetan san na duge staze produžava život i do sedam godina. Ali, mnogi se usled stresnih dana i noću bore, i to obično za dobar san. Evo kako da u toj bitki budete pobednik!

I u modernom dobu u kom živimo kvalitet i kvantitet sna se sve više urušava. Radni sati su sve duži, stres je sve veći. Međutim, nauka kaže da postoje i načini da se poveća kvalitet sna. Možda su neočekivani ali utvrđeno je da deluju.

1. Vežbajte najmanje 150 minuta nedeljno
Kao što je vežbanje bitno za opšte zdravlje pojedinca, bitno je i za dobar san. Dugoročno vežbanje pomaže čak i kod osoba koje pate od nesanice, i primećene su pozitivne promene u kvalitetu spavanja kod ljudi koji su vežbali. Jedno istraživanje iz Japana je potvrdilo da su bolje spavali oni koji su vežbali u popodnevnim satima od onih koji su vežbali ujutro.

2. Na poslu sedite pored prozora
Studija objavljena u časopisu Journal of Clinical Sleep Medicine kaže da su zaposleni koji sede pored prozora imali duži san (čak 46 minuta) svake noći od onih čije radno mesto nije pored prozora. Čak su i neradnim danima zaposleni koji su izloženi dnevnoj svetlosti duže i bolje spavali od onih koji nisu u takvoj situaciji na radnom mestu.

3. Kupujte novi dušek barem svakih 10 godina
Da, dobar dušek zaista može da utiče na kvalitet sna. Takođe, novi dušek može da smanji bol u vratu i leđima, kao i ukočenost. O tome smo već pisali.

4. Spavajte sa nogama izvan pokrivača
Ovo je bitno zbog hlađena. Tokom sna, telo se zagreva i činjenica je da i to može da utiče na kvalitet sna. A ako su noge izvan pokrivača, one zapravo održavaju toplotu tela i san biva kvalitetniji.

5. Dva kivija dnevno, sat vremena pre spavanja
Istraživači sa Tajvana su ustanovili da su oni koji su svakodnevno jeli kivi pre spavanja bolje spavali. I za mesec dana ovakve prakse kvalitet sna se poboljšavao. Prethodna istraživanja su pokazala da i smanjen nivo antioksidansa ima veze sa kvalitetom sna, a kivi je pun antioksidanasa, te kvalitetno utiče na san.

6. Slušajte nežnu klasičnu muziku pre spavanja
Još 2005. godine utvrđeno je da nežna klasična muzika utiče na kvalitet sna. Pogotovo se ovo odnosi na starije generacije. Međutim, svi imaju benefite od slušanja klasične muzike 45 minuta pre spavanja. Ova muzika zapravo uvodi u san i time opušta osobu pre spavanja.

Ruska detoksikacija (foto: Pixabay) Vreme je za detoksikaciju na ruski način 18033333_1904437903123897_5974549284675679428_n Kako da u jednom koraku pobedite nalet gladi Zdravlje i biljke BG Buket: Ljudi okruženi zelenilom imaju više energije Pregled za sve! Da li ste već pregledali svoju kožu? · · · ·