MI VI naslovna
KULTURA · film/TV

Godine prolaze i to je neumitno. Opet, poneko ponekad uspe da prevari vreme – pa makar i samo privremeno. Tom Kruz se vratio u novoj „Nemogućoj misiji“ i u vrhunskoj je formi. To što je dobro načeo šestu deceniju njemu nimalo ne smata… Opet, fizički spreman glavni glumac nije jedini uslov potreban za istinski dobar akcioni film.

Najpopularniji svetski sajentolog u Razilaženju (uzgred – kakav užasan prevod podnaslova, potpuno pogrešan u odnosu na priču) izgleda mlađe i vitalnije nego u prethodnom nastavku. Šta taj čovek jede? Šta ubrizgava? Šta god da je u pitanju – deluje. Kruz sa 56 godina izgleda bolje og 97% tridesetogodišnjaka, što je ključno za njegov najpopularniji serijal Nemoguća misija imajući u vidu da akcione akrobacije moraju da budu ubedljive i uverljive. I nije da nije… Akcija u šestoj Nemogućoj misiji jeste dobra, posebno u završnici (obračun helikopterima posebno je impresivan), mada treba naglasiti da nema inovatorskih momenata (jurnjave, tuče i pucnjave su neosporno dobro koreografisane i snimljene, s tim da smo slične postavke viđali i ranije)… Kruz je, navodno, sam izvodio sve svoje kaskade (ili bar većinu njih), što svakako doprinosi ugođaju. Čovek je posvećenik i za to kačket dole.

To na stranu, Razilaženje je jedan prilično rutinski nastavak i tapkanje u mestu. Još onog što smo ranije gledali, veoma slično delovima četiri i pet. To i ne čudi, imajući u vidu da je peti i šesti deo potpisao Kristofer MekKveri, scenarista koji je postao režiser i jedan od najvernijih Kruzovih saradnika. Dok su prva četiri dela „Nemoguće misije“ režirali ljudi koji poseduju snažan autorski pečat (Brajen De Palma, Džon Vu, Džej Džej Ambras i Bred Bird), poslednja dva filma su se našla u rukama rutinera. To odsustvo vizije je primetno. Ako se izuzmu Kruzove kaskaderske vratolomije, šesta Nemoguća misija je film u kome nema puno rizika. Sve je postavljeno u dobro poznatim okvirima, iznenađenja nema. Prilike (a bilo ih je) da serijal krene u novom pravcu, osvežen i preporođen, propuštene su.

Franšiza Nemoguća misija sve manje liči na filmski serijal a sve više na televizijsku seriju koja se gleda na velikom ekranu. Razmak između nastavaka se smanjuje, a radnju je nemoguće pratiti bez odgledanih prethodnih delova. Pored obaveznog Itana Hanta i mnogi drugi likovi se prenose iz dela u deo, pa je već teško pratiti ko je tu kome šta… Valja pohvatati sve te odnose i setiti se ko je u zavadi, ko u ljubavi… Ali, dobro… Pravim posvećenicima ovog serijala to nije problem. Gledaoci koji se nisu prethodno pripremili i koj su došli da pogledaju zaokružen film naći će se u problemu. Glavna novina u Razilaženju je prisustvo Henrija „Supermena“ Kevila u glumačkoj podeli. Kevil je toliko fizički superiorniji (krupniji, zgodniji, lepši) u odnosu na glavnog glumca da to počinje da pravi problem (naročito kada na red dođu scene u kojima se Kevil i Kruz sukobljavaju). Srećom po Kruza, Kevilova gluma je veoma „drvena“ i njegov lik krajnje antipatičan, tako da Itan Hant i dalje ostaje centralna zvezda serijala. Imajući u vidu da je film napisao i režirao Kruzov čovek, to i ne čudi.  Razilaženje je film u potpunosti podređen Kruzu, i u tom domenu uspeh je potpun. Ako ga posluže izgled i zdravlje, Kruz će moći da izdrži još koju godinu u filmskom vrhu, ali je sve primetnije da mu u filmografiji nedostaje istinski važan a svež film.

the-spy-who-dumped-me-movie-stills- City letnja preporuka #16: Film „Špijun koji me je šutnuo“ deadwood-revival-movie „Deadwood“ dobija film kao završetak Naslovna fotografija - Stiven Spilberg (foto Art Streiber) 10 reditelja čiji su filmovi zaradili najviše novca u istoriji kinematografije leto-2018-baner-22 City letnja preporuka #29: „Letnji Best of“ u Jugoslovenskoj Kinoteci · · ·