rexfeatures_390901hf-920x564cover
PULS GRADA · zdravlje

Nažalost, veliki broj ljudi u današnjem svetu nedovoljno spava, i to ne svojom voljom. Šta je to što nam ne da mira i onemogućava nam da imamo kvalitetan san saznajte u tekstu koji sledi.

Postoje dve vrste nesanice: akutna i hronična. Verujemo da je svako od vas bar jednom imao teškoću da zaspi i pored očiglednog umora. Taj problem se zove akutna nesanica i od nje pate milioni ljudi širom sveta. Ona je uglavnom vezana za preveliki stres i brigu o problemima koji nas muče. Dobra vest je da ne traje dugo i vrlo brzo možemo da očekujemo povratak na stari režim spavanja. Ako, pak, godinama imate problema sa spavanjem, verovatno patite od hronične nesanice i trebalo bi obavezno da obavestite vašeg lekara.

Osim stresa, uzroci nesanice mogu biti i neželjeni efekti lekova, bolest, intoksikacija alkoholom, alergije i još mnogi drugi. Treba imati u vidu da je san kompleksan fenomen i da režimi spavanja kod svih ljudi nisu identični. Nekima treba više sati sna, nekima manje. Poznato je da i sa starenjem više nemamo tako čvrst san kao u mladosti i češće se budimo da idemo u toalet.

Postavlja se pitanje kako da se rešimo ovog nezgodnog problema. Klinička psiloškinja dr. Helen Najtingejl preporučuje nekoliko rešenja za nesanicu:

„Kao prvo, napravite dnevnik spavanja u kome ćete zapisivati sve relevantne detalje vezane za vaš san, kao što su na primer: vreme odlaska na spavanje, vreme ustajanja, koliko puta ste se probudili u toku noći, dužina spavanja i kvalitet sna (na skali od 1 do 10).“

„Druga stvar koja vam može pomoći da se oslobodite od nesanice je promena nekih loših navika. Izbegavajte alkohol i prevelike obroke u večernjim časovima. Potrudite se da ne koristite mobilne uređaje i kompjutere bar sat vremena pre odlaska u krevet, kako bi se odmorili od velike količine informacija i neprekidne interakcije sa drugim ljudima na društvenim mrežama. Ako vas nešto muči, probajte da meditirate ili da se opustite uz laganu muziku.“

„Na kraju, ne treba zaboraviti da je i okruženje u kojem spavate ključno za kvalitet sna. Dobar dušek je obavezan, a veće su šanse da ćete zaspati u zamračenoj prostoriji nego u onoj sa podignutom roletnom.“


AnxietGLGL-999x4991 Ovo je najbolja poza za spavanje tokom menstruacije Doručak Koliko treba da jedete da biste smršali, ugojili se ili održali težinu? people-2584243_960_720cover 5 stvari koje ne treba da radite na prazan stomak Hemijsko čišćenje POP’S: Kako da osvežite vašu garderobu na najzdraviji način · ·