TABOO pic
KULTURA · film/TV

Preporučujemo vam osam premijernih serija koje su vredne vaše pažnje. Jeste, međusezona je, stvari se na planu premijerne serijske ponude u atlantskom delu planete zapravo tek zakuvavaju, ali nije da nema novina i nije da nema ozbiljnih gledalačkih izazova.

Evo kratkih osvrta na osam friških, osam premijernih i osam mahom dobrih i izazovnih serija koje su pred željnim očima gledalaca od početka ove nove nam godine.

1. 24 – Legacy

O čemu je reč: 24 – Legacy je spin-off ili temeljniji prepravak legendarne serije 24 s početka ovog milenijuma. Okvir je ostao isti (reč je o bučnoj i tvrdokornoj akciji, epizode se dešavaju u hipertrofiranoj iluziji realnog vremena, a česta je upotreba tehnike podeljenog ekrana), ali su novi glavni junaci. Džeka Bauera iz polazne priče odmenio je Erik Karter, vojni heroj koji će u vremenskom tesnacu morati da spase i svoju porodicu i čitavu Ameriku od krvavog osvetničkog pohoda islamskih terorista.

Zašto: Kao i sve serije iz ponude kanala Fox, i ova odiše filmskim ugođajem i zamašnijom i domaćinskijom produkcijom. Ako su serije i zbilja novi filmovi, ova serija je onda veran odraz holivudskih hiperakcijaša više proizvodne lige. Kori Hokins, pristigao iz filmskog hita Pravo iz Komptona, tek treba da se dokaže, a zasad punim sjajem blista nepogrešiva Miranda Oto.

Ali: Izvorna 24 ima snažnu bazu istrajnih i glasnih obožavatelja, pa je pitanje kako će oni reagovati na ovo prepakivanje, kao i na (zdravorazumsko) odsustvo Kifera Saderlanda, nekada tumača glavne uloge, a od rejtinga i šerova sve zavisi, zar ne? A ni ne vidi se kako bi tu mogli da se uklope Srbi, koji su za Saderlandove vladavine počesto igrali značajnu ulogu na zločinačkom polju priče.

2. A.P.B.

O čemu je reč: Nakon ubistva najbližeg saradnika i bliskog prijatelja još iz dana detinjstva, ekcentrični milijarder otkupljuje zapuštenu policijsku stanicu sa sve tamo uposlenima i pravi prvu privatnu policijsku jedinicu, još pride opremljenu najnovijom komunikacionom i borbenom tehnologijom. Naravno, ostavljeno je tu prostora za nenadane romanse, rasne i klasne trzavice, podmetačine i sudare taština.

Zašto: Seriju je osmislio Met Niks, autor izvanredne i nepravično prerano ugašene komedije iz života policijskih detektiva – The Good Guys. Glavne uloge tumače Džastin Kirk, dobro upamćen iz dugovečne Trave, i sve uposlenija krasotica Natali Martines.

Ali: Na dosadašnjem malenom uzorku nije lako utvrditi u kom bi se pravcu u pogledu kvaliteta mogao da kreće ovaj serijal. Može da bude, ali ne mora da znači.

3. Imposters

O čemu je reč: Mlađeg, iskreno zaljubljenog i odanog Ezru, bez ikakvog povoda i bez najave napušta voljena supruga, koja potom nestaje bez traga. Ubrzo će se ispostaviti da je reč o nepopravljivoj prevarantkinji, a u potrazi za njom udružuju se stranci, sve mnogobrojniji prevareni, supružnici i verenici koje je ova pod raznoraznim identitetima zavodila i ostavljala na cedilu.

Zašto: Ova serija bi lako mogla da bude ovogodišnji favorit iz senke, budući da stiže iz ponude emitera koji dosad nije mogao da se podiči ovako suptilnim TV radovima (u pitanju je vazda trešoidni kanal Bravo). Imposters, pak, donosi fin balans drame i komedije, odličan ritam pripovedanja i ispoliranu a priči ipak primerenu produkciju.

Ali: U nedostatku bučnijih/izvikanijih glumačkih imena ova serija bi mogla već u startu da nestane s radara većeg dela publike, ionako suočene s alarmantnim izobiljem privlačne i naoko privlačnije ponude.

4. Legion

O čemu je reč: Reč je o još jednoj seriji koja stiže iz sve zahuktalije Marvelove filmsko-televizijske radionice. Priča je fokusirana na nesrećnog mladića, godinama po psihijatrijskim ustanovama lečenog šizofreničara, koji bi lako mogao da bude i (humanoidni) mutant sa zaista jedinstvenim i ubitačnim moćima. Naravno, tu su i ljubav u nevreme, vladina zavera, mnoštvo tajnih operativaca i podosta nadnaravnog.

Zašto: Već na početnom uzorku, ova Marvelova serija budi jaku asocijaciju na britanske serijske uspehe, Utopiju i Crno ogledalo. Što je, dabome, u ovom konkretnom slučaju ogroman kompliment. Ovo je ogroman korak napred za televizijsku ispostavu Marvela, krajnji ishod je zaista neodoljiv i osoben, a tu je i Den Stivens (dobrohotni plavušan iz Dauntonske opatije).

Ali: Malo je verovatno da će se tako nešto desiti, ali može da se desi da Legion, ovakav kakav je, ipak bude prevelik zalogaj za na srednjačenje svikle konzumente proizvoda iz ponude emitera bazične televizije (basic TV).

5. Powerless

O čemu je reč: Ovde se radi o spoju sitkoma koji se zbiva na radnom mestu i poetike iz univerzuma kuće DC Comics. Radnja prati zgode grupe ekscentrika koji usred vrtloga superherojskih sukoba rade u inovacijskom preduzeću u vlasništvu Brusa Vejna (dakle, Betmena (skrivenom) glavom i (isturenom) bradom lično. Ključna začkoljica je kako biti poletni i voljeni menadžer u svetu osebenjaka i silnih čuda.

Zašto: Nesporno je reč o poletnoj i šarmantnoj komediji prijatno hektičnog ritma, a značajni glumački aduti su i sada već vidno poodrasla Vanesa Hadžins (High School Musical, Buntovnice), Deni Padi (Abed iz Community-ja) i Alan Tadik, ovde u ulozi neznatnog civila i Betmenovog rođaka iz baš duboke i neprijatne senke.

Ali: Slično kao i u slučaju Legion, nekima, ljubiteljima klasičnih sitkoma, ali i pobornicima superherojske estetike DC Comics, ovo može zaličiti na odveć zahtevan koncept.

6. Riverdale

O čemu je reč: I ovde je u pitanju ekranizacija stripovske postavke i baštine. Arči, glavni junak ove priče, dugovečan je strip-junak, a Riverdale u ovom TV pakovanju donosi pomalo začudan ali ipak dovoljno efektan spoj tinejdžerske drame na tragu, recimo, čuvenog Dosonovog sveta, i misterije s ubistvom, koja u bledim naznakama budi asocijaciju na uprizoreniju varijantu legendarnog Tvin Piksa.

Zašto: Sve pomenuto može biti smatrano i argumentom da se ovom simpatičnom i uglađenom TV radu, prijatnog ritma i neupitno pitkom, dâ iskrena gledalačka šansa. Za ljubitelje trivije naznaka da se u ulogama roditelja u Riverdale-ju mogu videti i Medhen Amik (konobarica Šeli iz Tvin Piksa) i Luk Peri (Dilan iz prvobitnog Beverli Hilsa).

Ali: Estetika bleštave mladosti, na kojoj (uzmemo li slučajeve Device Džejn i Lude bivše devojke, kao kritičarski najvoljenijih favorita) insistira emiter, kablovski kanal CW, jednostavno nije i ne može biti po svačijem televizijskom ukusu.

7. Taboo

O čemu je reč: Sama radnja prati povratak zabludelog sina iz afričkih i ostalih kolonijalnih bespuća, koji nakon očeve, iznenadne i sumnjive, smrti, kreće u složeni osvetnički boj, pri čemu staje na žulj mnogobrojnim neprijateljima i takmacima i iz poslovne i iz porodične sfere. Kako je reč o prikazu prilika iz ere kolonijalnog sveta i tzv. prvobitne (divljačke) akumulacije kapitala, priča odiše jasno sugerisanom sirovošću i surovošću.

Zašto: Seriju je po glumačkoj i idejnoj meri neumornog Toma Hardija sačinio upravo njegov otac, a roditeljima uvek valja verovati, zar ne? Tu su i Una Čaplin, Čaplinova potomkinja, i Franka Potente u još jednoj ulozi bordel-dame.

Ali: Tabu svako malo ispada iz ritma, a kao značajan problem nameće se i pitanja fokusa priče. Uz još nekolicinu nedostataka, Tabu, a uz svu svoju polaznu privlačnost, ipak ostavlja utisak samodovoljnog projekta urađenog prvenstveno iz taštine (tzv. vanity project), što ljubiteljima i inače tome vidno sklonog Toma Hardija u načelu ne bi trebalo previše da smeta.

8. Training Day

O čemu je reč: Kao što poslednjih TV sezona sve češće biva slučaj, i ovde se radi o prepravku filmskog hita. Podsećamo, za ulogu u Danu obuke Denzel Vošington dobio je svog drugog Oskara, a priča je pratila iznuđenu saradnju mladog i idealističkom viđenju sveta i posla odanog početnika i okorelog veterana problematične radne etike. Sve to je zadržano i u ovom televizijskom viđenju, a sam zaplet se u početku otvoreno naslanja na događaje iz filmskog izvornika.

Zašto: Najpre, i ovo je Foxova serija, pa u pojavnom smislu priču prati već pominjani filmski ugođaj i glanc. Osim toga, tu je nenadmašni Bil Pekston, a u mentorskom smislu nad serijom bdi scenarista filmskog Dana obuke Dejvid Ajer, u međuvremenu stasao i u vrsnog filmskog reditelja. Značajni mamac za mnoge može da bude i nedvosmisleni desničarski i mačistički štimung, a u idejnom i ideološkom pogledu televizijski Training Day u dobroj meri anticipira trenutnu Ameriku pod Trampovim vođstvom.

Ali: Ovde gotovo da nema krupnijeg i smislenijeg „ali“, osim što poslednje pomenuto u prethodnom pasusu može da bude kost u grlu liberalima histeričnijeg i isključivijeg kova.

Kong_SBgr4_cover Filmski mart deca Da nisu ovi filmovi za decu malo čudni? immmage012 Počela prodaja ulaznica za film „Kong: Ostrvo lobanja“ "Na mlečnom putu" Filmska kritika: „Na mlečnom putu“ · ·