oats oatmeal breakfast unsplash carlos tcover
PULS GRADA · zdravlje

Bilo da ste ranoranioci ili noćne ptice, možemo se složiti da je idealno da kada odemo u krevet na spavanje, brzo potom i stvarno utonemo u san. Nažalost, ovo se uvek ne dešava, posebno kod ljudi koji imaju ozbiljan problem sa nesanicom. Budući da je dokazano da je dobar san veoma bitan za zdravlje, promena navika koje će vam pomoći da se oslobodite insomnije bi trebalo da vam bude glavni prioritet.

Već smo pominjali uzroke i neka rešenja ovog problema, a sada ćemo vam otkriti još jedan metod za njegovo ublažavanje i eliminisanje. U pitanju je svojevrsna dijeta koja će unaprediti kvalitet vašeg sna i lišiti vas stresa zbog nesanice.

Saznajte na našoj listi koje su sve namirnice preporučljive za dobar san:

1. Mleko

Možda se sećate trenutaka u detinjstvu kada vam je mama ili baka davala čašu toplog mleka kako bi brže zaspali. One možda nisu znale nauku iza ovog narodnog leka, ali su definitivno bile upućene u njegovo dejstvo. Mleko sadrži aminokiselinu triptofan od koje nastaje seratonin, ili kako je u narodu poznatiji, hormon sreće. On pomaže u opuštanju mišića i pripremi našeg tela za odmor.

2. Ovas

Kao bogat izvor vitamina, minerala i aminokiselina odgovornih za proizvodnju melatonina, hormona koji reguliše san, ovas jednostavno ne smete preskočiti ako vas muči nesanica. Osim toga, pravo je uživanje večerati ovsenu kašu sa mlekom, medom i bananom.

3. Višnje

Već smo pomenuli da je melatonin ključan za dobar san, a među dostupnim namirnicama, najviše ga ima u višnjama. Preporučuje se da konzumirate ovo voće bar sat vremena pre odlaska na spavanje svake večeri, a ako mu nije sezona, i sok od višanja će biti efektan.

4. Banane

Banane su praktično pilule za spavanje. Poseduju triptofan, vitamin B, magnezijum i kalijum, od kojih su poslednja dva poznata po svom dejstvu na opuštanje mišića.

5. Bademi

Ovo koštunjavo voće s razlogom važi za tzv. super-hranu. Bogato je vitaminom B, kalcijumom, gvožđem, magnezijumom, kalijumom, cinkom i aminokiselinama ključnim za dobar san. Osim toga, bademi pomaži i u regulaciji novoa šećera u krvi. Smanjenje fluktuacija u nivou glukoze umanjuje šansu da se probudite usred noći.

6. Obroci bogati ugljenim hidratima

Kada jedemo hranu bogatu ugljenim hidratima spava nam se i u toku dana, pa nas uopšte ne iznenađuje da se ova hrana preporučuje i protiv nesanice. Na vama je da izaberete da li ćete večerati krompir, pirinač, testeninu ili hleb, ali jedno je sigurno, više nećete imati problema da zaspite.

photo-1444418776041-9c7e33cc5a9c_cover Veliko istraživanje je potvrdilo: Umereno konzumiranje kafe je zdravo! couch-2615796_960_720 Posledice preterane konzumacije alkohola i cigareta na naš izgled apothecary-437743_960_720 5 alternativnih upotreba aspirina za koje sigurno niste čuli Antimetil Koja je vaša dnevna doza đumbira? · · ·