uploads_2017_10_18_year2000_3_cover
U VAZDUHU · flešbek

Na samom početku 20. veka nemački brend čokolada Hildebrands je u okviru svoje reklamne kampanje napravio seriju od 12 razglednica koje prikazuju kako su ljudi zamišljali da će izgledati život za sto godina. Razglednice su delili kupcima uz svoje proizvode.

Budući da već živimo u drugoj deceniji 21. veka možemo da proverimo da li su se njihova predviđanja ostvarila.

U optimističkoj viziji budućnosti autora ovih ilustracija ljudi nose odeću u viktorijanskom stilu dok uživaju u životu punom razonode i komfora, kao posledice rapidnog tehnološkog progresa. Neke prikazane promene su se ispostavile tačnim, kao što je na primer uživo emitovanje pozorišnih predstava u kućama i stanovima, druge su prilično apsurdne, kao što je stakleni krov koji pokriva grad tokom vremenskih nepogoda, a za neka predviđanja postoji još uvek velika šansa da će se obistiniti (turizam na Severnom polu na primer).

U svakom slučaju radi se o fascinantnim crtežima o kojima ne treba suditi na osnovu tačnosti njihovih predviđanja. Uostalom, nisu ništa bolje bile ni predikcije narednih generacija, a sigurni smo da će i proroci naših dana ljudima u budućnosti izgledati smešno.

Ovako su ljudi u 1900. zamišljali 2000. godinuOtvori galeriju

page_cover Stare razglednice otkrivaju ideale ženske lepote u različitim delovima sveta na početku 20. veka Zaviša Crni na slici Bitka kog Grinvalda (foto alchetron.com) Zaviša Crni: Vitez čija je smrt rastužila Evropu cover Beti Pejdž: Uspon i pad pin-up zvezde pagecover 5 poznatih citata koji u stvari nikada nisu izgovoreni · · · · · ·