_MDJ178792_cover
KULTURA · muzika

Novi ciklus najvećeg beogradskog orkestra predstaviće pet drugačijih, uzbudljivih koncerata. Na kamernoj sceni filharmonije biće izvedena manje poznata dela inspirisana intrigantnim literarnim tekstovima, koja se izvode zajedno s njima. Reč je uglavnom o premijerama, a uz muzičare Beogradske filharmonije biće tu i mnogi gostujući umetnici.

Delo Frankeštajn, koje je na programu 21. oktobra, inspirisano je dečjim, pretežno komičnim stihovima. Gruber, najtraženiji austrijski kompozitor i autor Frankeštajna, biće na sceni sa 12 filharmoničara kao dirigent, ali i šansonjer i narator. Za 30. novembar je zakazano Putovanje u Italiju Marija Brunela. Ovo delo prate stihovi Mikelanđela Buonarotija, Đordana Bruna i Frančeska Borominija. Na scenu će ih doneti glumac Vladimir Aleksić, a uz gudački kvartet Beogradske filharmonije nastupiće i violončelistkinja Maja Bogdanović.

Iskopani Sokrat Ijana Vilsona će u Beogradu 11. januara imati svoju svetsku premijeru. Vilson je, naime, obradio kompoziciju za glas i klavir koja je nastala 1917-1918, na Platonove tekstove. Dodao je solo violinu, kamerni orkestar i naratore. I, posebno je zanimljivo, napisao je ovo delo za Dušicu Mladenović, violinistkinju Beogradske filharmonije. U Iskopanom Sokratu ona nastupa kao solista.

Filharmonijski Pandemonijum će se zatvoriti 5. aprila izvođenjem Priče o vojniku Igora Stravinskog, poznatog dela sa faustovskom temom prodavanja duše đavolu. Ovo delo je jedino koje je već poznato ovdašnjoj publici.

„Svi ovi programi na svoj način predstavljaju eklektičnost postmoderne, a gotovo sva dela će naša publika premijerno čuti“, naglašava Jelena Milašinović, PR Beogradske filharmonije.

Ona dodaje i da kamerna scena Beogradske filharmonije dozvoljava eksperimente, istraživanje, poigravanje različitim formama, i da je sve to veoma uzbudljivo – i za publiku i za izvođače.

Ciklus Pandemonijum otvoren je delom Vilijema Voltona Fasada. Jelena Milašinović, PR Beogradske filharmonije, navodi da je ovo veoma zabavno delo na granici groteske veoma zahtevno za izvođenje, te da je nastalo na provokativne stihove Edit Sitvel.

„Nakon prošlogodišnjeg iskoraka s Teatrom u Filharmoniji i hibrida pod nazivom Pozorišni koncert, prilikom koga su glumci čitali pisma čuvenih kompozitora zajedno s muzičarima koji su izvodili njihova dela, ciklus Pandemonijum će ponovo okupiti umetnike različitih provenijencija na sceni. Pet različitih programa u okviru ovog ciklusa salu Beogradske filharmonije pretvoriće u svojevrstan kabare u kome se mešaju razni stilovi XX veka. Od neoklasičnog, preko džeza, sinteze popa i folklornih prizvuka, do totalnog teatra koji objedinjuje igru, muziku i glumu.“

YURY REVICH 1cover Jurij Revič za kraj BEMUS-a 21369403_10155739078119207_4501212556934701550_n Musicology Barcaffè Sessions: Bernhoft u Beogradu Gudači Sv. Đorđe 49. BEMUS: Jubilarni koncert Gudača Sv. Đorđa Koncerti za decu Koncerti za decu: Miš Mija ponovo u Filharmoniji · ·