cover
PULS GRADA · kulinarka

Leto je definitivno vreme kada želite što manje da se petljate po kuhinji i krčkate na visokim temperaturama oko usijanog šporeta. Veliki izbor voća i povrća pogodan je za pravljenje salata i jednostavnih obroka, ali ipak s vremena na vreme poželite nešto konkretnije da pripremite. Upravo zbog toga je ovih pet recepata idealno, jer se svi sastojci peku u istom plehu, što olakšava sam proces i naravno znatno umanjuje zamorno pranje sudova. Jednom kada uđete u štos, videćete da su kombinacije bezgranične i pogodne za vaše dalje gastronomsko poigravanje.

Pečeno povrće sa gamborima

Gambori su odličan izvor proteina, a u kombinaciji sa povrćem punim vitamina dobićete lepo izbalansiran, zdrav i zaokružen obrok. Koristite povrće po izboru, ali znajte da je uvek najbolje da bude sezonsko, i da ga bude najmanje tri vrste. Uz gambore će se odlično slagati crveni luk, crvena paprika, pečurke i brokoli. Sve povrće naseckajte tako da komadići budu veličine gambora, ubacite u jedan pleh, jednostavno začinite sa solju i biberom, prelijte maslinovim uljem i pecite petnaestak minuta. Uz to možete poslužiti kus-kus ili jednostavno skuvan pirinač.

Pileći tekila-limeta naćosi

Još jedan jednostavan i ukusan recept koji je zgodana ako vam dolaze prijatelji na večeru, pa ga možete poslužiti kao bogatu i luksuznu grickalicu, ili kao prilog uz još neko jelo. Isecite tortilja hleb na trouglove, pa sa njim u pleh ubacite iseckane pileće grudi koje ste prethodno skuvali, sitno nasečen crveni luk i paradajz, zatim zalijte čašicom tekile i izrendanim sirom, pa pecite dok sve ne dobije lepu boju i sir se otopi. Za kraj iscedite limetu preko, dodajte isečen avokado i listiće korijandera.

Losos u sosu od meda i senfa sa povrćem duginih boja

Leto je rezervisano za ribu, a jedna od najboljih kojom bi trebalo da častite sebe i druge svakako je losos. Da bi iz njega izvukli maksimum ukusa, filete pospite marinadom čiji su sastojci dobro promešani med, senf, krupna morska so, sveže mleveni crni biber, isceđen limun i malo maslinovog ulja. Time premažite ribu, a oko nje u redovima poređajte čeri paradajz, tikvice, brokole i crveni luk. Sve pecite petnaestak minuta, i služite uz prepečeni integralni hleb ili krompir kuvan u ljusci.

Terijaki piletina

Ovaj recept je dobar za sve ljubitelje egzotičnih ukusa i one koji vole da eksperimentišu u kuhinji. Sastojci su jednostavni, jer su to barene pileće grudi, šargarepa, brokoli, komadi ananasa i edamame (ukoliko ih nađete u specijalizovanim supermarketima). Trik je u sosu, koji ima dosta sastojaka, ali koji apsolutno morate da naučite da pravite, jer ćete mu se rado vraćati. Dakle, za terijaki sos pomešajte soja sos, med, pirinčano sirće, susamovo ulje, sitno iseckan beli luk, narendan svež đumbir, čili papričicu, so i biber po ukusu, i na kraju malo razblažite sa vodom. Kada piletinu i povrće poređate u pleh, prelijte terijaki sosom i zapecite u prethodno zagrejanoj rerni oko pola sata. Na kraju pospite iseckanim mladim lukom i susamom, za savršen spoj slatkog, slanog, kiselkastog i diskretno ljutog.

Bakalar umotan u pršutu sa čeri paradajzom i maslinkama

Spoj delikatne bele ribe i slane pršute iz nekog razloga predstavlja savršen spoj, idealan za elegantnu a brzu večeru, onda kada želite nekog da impresionirate. Očišćene komade ribe umotajte u pršutu, a oko nje u pleh stavite dosta čeri paradajza, režnjeve crvenog luka i zelene maslinke sa košticama. Zapecite sve u rerni na oko dvadesetak minuta, i služite uz komade rustičnog belog hleba, koji ćete umakati u ukusan sos nastao od sokova paradajza, maslinki i ribe.

cover Domaće veganske gumene bombone cover www.youtube.com Neobične limunade za obične letnje dane cover 5 recepata: Smoothie kao letnje savršenstvo Jovana Kostić Jovanin zdravi šejk od jagoda i banana · · · · ·