workout-alcoholcover
PULS GRADA · sport&rekreacija

Zapljusnuti smo savetima šta i kada treba da jedemo pre treninga, ali imamo relativno manje informacija o tome šta treba ili ne treba da konzumiramo nakon vežbanja. Iz ovog razloga, mnogi od nas koji se trudi da vode zdrav život po završetku treninga daju sebi oduška i posete lokalni bar sa kolegama iz teretane.

Na žalost svih ljubitelja piva, to je najgora stvar koju možemo da uradimo posle treninga.

Sportski nutricionista Ryan Kohler sa univerziteta Kolorado smatra da „da većina dokaza ubedljivo ili sa velikom dozom sigurnosti pokazuje negativne efekte konzumacije alkoholnih pića na oporavak mišića posle napornog vežbanja“. On takođe tvrdi i da će se to negativno odraziti i na vaše performanse na narednom treningu. Drugim rečima, džaba ste vežbali!

Alkohol koji konzumiramo posle, ali i pre treninga, će uticati na smanjenje sposobnosti naših mišića da apsorbuju proteine, bez kojih nema njihovog rasta. Među ostalim simptomima konzumacije alkohola nakon vežbanja napominju se i sporije reakcije i lošija ravnoteža. Pa zar nije tako uvek kad pijemo?

Ako mislite da ćete pivom uneti neophodnu količinu ugljenih hidrata, razmislite ponovo. Naučno je dokazano da jedna limenka piva u proseku ima samo 13 grama ugljenih hidrata, što je daleko ispod 100-150 grama, koliko se preporučuje rekreativcima da unose posle treninga.

U slučaju da ste već odlučili da umesto da preskočite pivo posle treninga, od sada ćete preskakati trening pre piva, postoji kompromisno rešenje ovog problema. Naime, umesto da se odmah bacite na vaš omiljeni alkoholni napitak nakon vežbanja, prvo konzumirajte neki obrok sa čašom vode ili nekog drugog nealkoholnog pića. U tom slučaju, gore pomenuti negativni efekti će biti znatno manji ili nepostojeći.


Nike Belgrade 10K Belgrade 10K trka: 12 hiljada trkača trčaće trasu od deset kilometara 20. Rolerijada "Plus" 20. Beogradska rolerijada Plus! adidas Runners Osnovan Adidas Runners Beograd! Slobodno penjanje Jedinstvena veštačka stena prvi put u Smederevu · · · · · · · ·