55
PULS GRADA · enterijer/arhitektura

Mladi arhitektonski tim Autori upravo su završili svoje najnovije ostvarenje, prodajni i izložbeni prostor firme GIR koja proizvodi nameštaj od punog drveta. Finalni dodir predstavljanju dao je Relja Ivanić, arhitekta koji svoje prostore stvara fotografijom. Prozračni, moderni, inspirativni i do detalja osmišljen ambijent inspirisao nas je da saznamo više.

GIR multibrand store otvoren je na adresi Trešnjinog Cveta 5, na Novom Beogradu. Ovaj prostor na dve etaže predstavlja prvenstveno ideje, rad i proizvodnju kompanije GIR, ali i rad arhitektonskog tima Autori, kao i brojnih umetnika koji su pozvani da svoja dela izlože ili namenski izrade za ovaj moderni i brižljivo osmišljeni prostor.

Puno drvo u porodičnim rukama

Porodična kompanija sa sedištem u Kraljevu, GIR, aktivna je još od 1993. godine. Komadi od masiva, punog drveta, danas su apsolutni hit, a GIR u tom trendu malo je reći da prednjači, jer već 11 godina proizvodi nameštaj od pune hrastovine. Veći deo proizvodnje odlazi za dva partnerska brenda iz Belgije – Ethnicraft i Universo Positivo. Iz te saradnje izrodila se jedna od najmodernijih i najvećih fabrika za izradu nameštaja od punog drveta na ovim prostorima, a iz toga se stvorila potreba za proširenjem i izlagačkim prostorom. 

Multibrand store

Idejni tim koji stoji iza enterijera multibrand store-a je beogradski arhitektonski studio Autori, dok je na čitavom identitetu radio novosadski studio Peter Gregson. Inicijator i pokretač čitave priče je vlasnik GIR-a Bojan Radović, sin osnivača. Sada, GIR tim čine mladi i fenomenalni ljudi koji dolaze iz različitih oblasti. U GIR Store-u nalaze se sve vrste proizvoda za dom – od nameštaja, preko osvetljenja, do umetnina i asesoara, koji potpisuju različiti autori. Ideja ovakve postavke je da se postojeći asortiman konstantno menja, a počeli su sa pažljivom selekcijom aktuelnih dizajn brendova: Muuto, Ferm Living, Ethnicraft, Universo Positivo, Fatboy, samo su neki od njih.

I mnogo više od toga

Za razliku od većine prodajnih mesta gde se nižu komadi koji su na prodaju, GIR multibrand store koncipiran je sa idejom da posetiocima omogući da dizajnirane predmete sagledaju u njihovom najboljem svetlu, i da se susretnu sa vrednostima koje GIR neguje. Lakoća prostora koji nije napadnut sa svih strana, nije do maksimuma (fizički i vizuelno) zauzet kako bi se što više iskoristio čini idealnu postavku za atmosferu kojom pre svega ovi komadi i postavke komuniciraju. GIR Store nije zamišljan samo kao prodajni objekat već i dinamično mesto okupljanja stvaraoca, dizajnera u cilju razmenjivanja i realizovanja ideja. Koncipiran je sa željom da se kroz saradnje dele znanja i iskustva, kao i da se raste uz nove ideje koje dolaze.

Autorski tim Autori

S verom u mlade stvaraoce i u želji za najboljim, GIR se za prostorno i vizuelno osmišljavanje svog novog mesta obratio arhitektonskom studiju Autori. Ovaj mali tim se u arhitektonsku praksu otisnuo još tokom studija, i to zahvaljujući osvojenom prvom mestu na konkursu za kulturno turistički kompleks „Terra Panonica“ u Mokrinu. Te 2008. godine započeli su četvorogodišnji rad na kompleksu koji ih je sproveo kroz čitav proces stvaranja arhitekture – od početne ideje, do finih detalja i završnih fotografija, kao i kroz povezivanje i saradnju sa različitim spoljnim saradnicima, a i sve veštine potrebne za vođenje posla. U te četiri godine posvećenog, napornog i teškog rada na jednom kompleksnom projektu „ispekli su zanat“, ostvarili se kao profesionalni tim i stvorili delo koje je višestruko nagrađivano.

Posvećenost

Vredan i kvalitetan rad daleko se čuje, i već tada bivaju prepoznati kao mlade snage i svetla tačka arhitektonske scene. Investitori ih prepoznaju i pozivaju da osmisle prostore različitih namena. Iako snažni autori, u njihovom radu nema tog izraženog autorskog pečata koji obeležava svaki projekat, nema jednog i istog. Svaki je projekat priča za sebe, što pre svega podrazumeva posvećenost. Pažljivo osluškujući želje investitora, osobenosti prostora i sopstveni talenat, stvaraju jedinstvene ambijente, o čemu najbolje svedoče pivnica Berliner i klub Sto. Enterijer oba ova ugostiteljska objekta potpisuju Autori, i iako se zapravo nalaze u istog zgradi, razdvojeni tek jednim zidom, vizuelno i ambijentalno predstavljaju dva sasvim drugačija lica – upravo u skladu sa svojim različitim dušama.

Proces kao celina

Zadatak koji je GIR postavio pred njih bio je da u showroomu urede šest različitih celina koje po potrebi mogu da funkcionišu zasebno i zajedno, sa GIRovim nameštajem i satelit brendovima, kao i da ga nadograde experience point-om, ulaznim holom koji se prostire na dve visine. Tu su preneli priču o tome  kakva je GIR kompanija, na koji način tretiraju drvo, kako se bave samom sirovinom, dizajnom, šumama, i njihovom pristupu da okrenu čitav krug u tretiranju drveta – od maksimalne eksploatacije sirovine do ponovne sadnje. Ulazni hol predstavlja različite teme ali ostavlja dovoljno prostora za buduće postavke i različite namene koje će GIR unositi, a svi elementi enterijera komuniciraju o konceptu koji ih povezuje.

Do najsitnijih detalja

Uređenje prostora kod Autora podrazumeva osmišljavanje i izradu velikog broja custom made elemenata. Velike pokretne saksije, čitava kuhinja, pa sve do modularnog nameštaja koji predstavlja još jedno kreativno i inovativno ostvarenje Autora, a među najneobičnijim ovde izdvaja se paleta uzoraka – svesni važnosti da se uzorci kompanije kao što je GIR predstave na pravi način, i s neviđenom posvećenošću detaljima, Autori su čak kreirali i novi vid palete, a time i novi način predstavljanja uzorka materijala, daleko efektivniji i verniji od onog uobičajenog, a i lepši.

Fotografija kao grand finale

Prostor komunicira slikom, a o njenoj važnosti svedoče dela arhitektonskog fotografa Relje Ivanića koja su osvajala što domaća, što svetska priznanja. U želji za perfekcijom, Autori si pozvali Relju da ovekoveči njihovo najnovije ostvarenje. Po vokaciji i obrazovanju arhitekta, Relja se od drugih fotografa izdvaja u svom umeću da pročita prostor i međusobne veze koje se u njemu stvaraju, i da ih isto tako posvećenim i vrednim radom prenese. Svesni da je veliko finale stvaralačkog procesa fotografija, stvaraoci ovog ambijenta su joj se posvetili, što na neki način Relju čini neizostavnim delom ovog autorskog tima. S tim što on svoju arhitekturu stvara kroz objektiv.

Projektovanje kroz kadrove

Umesto 3d modela budućih ostvarenja, svoj osećaj za estetiku, perspektivu i sagledavanje prostora Relja koristi da na jedinstven način u realnom vremenu projektuje kadrove. Takođe s budnim okom za detalje, ovakav proces zahteva dosta vremena jer podrazumeva veliku svest o uticaju i promenljivosti osvetljenja i želju da se ono maksimalno upotrebi za najbolje rezultate, u svojim različitim prodorima, kao i neumornoj volji da se u prostoru interveniše u različitim vezama u cilju postizanja najboljih vizuelnih efekata. Međusobno se nadograđujući, rad Autora istkan je od mnoštva brižljivo i suptilno isprepletanih detalja koje Relja vešto i srtpljivo učitava i prenosi kroz savršen sklad fotografije.

cover Najbolji trendovi u enterijeru iz ove godine kuće Kuće za ljubitelje samoće horoskop Boja zidova stana prema vašem horoskopskom znaku crkve cover Neverovatne crkve širom sveta · ·