Rambo Amadeus
U VAZDUHU · intervju

Antonije Pušić, poznatiji kao Rambo Amadeus, muzičar, tekstopisac i veliki ljubitelj jedriličarstva za City Magazine otkriva šta za njega znači život na moru, u čemu je razlika između primoraca i kontinentalaca i šta bi poručio ovogodišnjim predstavnicima Evrovizije…

Karnevali, maskenbali, ribarske fešte. Koliko je važno da mali gradovi na moru čuvaju svoj mediteranski identitet?

Mediteran je pupak civilizacije, čuvati mediteranski kulturni identitet je ujedno osiguranje da se u budućnosti ta ista kultura unapređuje na optimalan način. Kad god skrećemo s tog kulturnog obrasca, zapravo smo prekršili pravila održivog razvoja.

Šta je bolje: život na moru ili mogućnost da uvek možete da mu se vratite?

Život na moru je najbolji mogući za mene. Što sam stariji, više vremena provodim na moru i uz more. Nadam se da ću u skoroj budućnosti uspjeti
organizaciono da na moru živim bar 8 mjeseci godišnje.

Koliko se primorci razlikuju od ostalih? I kako, prema vašem mišljenju, izgleda idealan dan na moru?

Pa primorci su mnogo manje ambiciozni od kontinetalaca, jer im je u samom startu pri prvom pogledu na more u duši postalo lijepo. Pretjerana ambicija zna da bude uglavnom štetna za lijep život, a primorci su uglavnom operisani od nje. Idealan dan je onaj koji ste iskoristili da učinite nešto korisno za sebe i za druge, i pri tom uživali. Ima ljudi koji na moru žive daleko od idealnog, a ima i onih koji žive na kopnu sasvim plemenito.

Često vas citiraju, očigledno je novinarima i javnosti stalo do vašeg mišljenja. Da li vi volite da posmatrate svet oko sebe sa pozicije društvenog angažmana koje ipak prevazilazi obično zanimanje za politiku?

Svakako da je politika poslijedica kulture i mentalita, pa je potrebno sa te distance posmatrati političke događaje. Čovjek prije svega treba da bude humanista, onda je i pogled na politiku manje prek.

Približava nam se Evrovizija, takmičenje koje pored malih ekrana okuplja milionski auditorijum. Imali ste priliku da budete deo te mašinerije, koja je još od sredine 50-ih godina prošlog veka sinonim za lagane zvuke, ali sve više i interesantne scenske nastupe. Kakvo je vaše iskustvo i šta biste poželeli ovogodišnjem crnogorskom predstavniku?

Pa, Evrovizija je prilično dosadna, neoriginalna, sa dominirajućom kič estetikom, odsustvo originalnih pjesama pokriva se nekakvim scenskim pokretom i scenografijom, više liči na kineski cirkus nego na muzički festival.
Meni je bilo pravo zadovoljstvo unijeti nekog sadržaja u tu lakirovku.

I na kraju, radujete li vas susret sa budvanskom publikom? Inspirišu li vas otvorene scene da im se opet vratite?

More i primorje, stari gradovi , zidine, to je moj pridorni ambijent, i veoma se radujem svakoj svirci na “ pjenu od mora” na čitavom Jadranu.

MURAD MERZUKI 1_cover Murad Merzuki: Svet iz savremenih snova fest afterparty  poklon_050317_fotoDusan Milenkovic 0071_cover Luka Bursać: Voleo bih da gledaoci osete ljubav Helena-Waldmann_cover Helena Valdman: Granična igra našeg vremena VH-Igor-Stiks-C-B-02-0214-Sarajevo-11_cover Igor Štiks: Priča o 1977, godini u kojoj je ukinuta budućnost · · ·